بالاترین آمار بهبودی مبتلایان به کرونا مربوط به آذربایجان شرقی است
بالاترین آمار بهبودی مبتلایان به کرونا مربوط به آذربایجان شرقی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی، گفت: بالاترین آمار بهبودی بیماران کرونایی مربوط به استان ما بوده و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان بهبود یافته‌اند.

به گزارش نهال امید، علیار راستگو روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: درصد بهبودیافتگان در آذربایجان شرقی از میانگین کشوری هم بالاتر بوده و در این راستا از عوامل بهداشت و درمان قدرانی می‌کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در زمینه تامین مواد ضد عفونی کننده در استان به حالت اشباع رسیده‌ایم، گفت: مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز سایر استان‌ها را هم تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به رصد بیماران ایزوله در منزل، گفت: روشی به نام وفاداری به ایزولاسیون و رصد بیماران با سیستم BTS به منظور جلوگیری از تکثیر ویروس و آلودگی سایر محیط‌ها به کمک دانشگاه علوم پزشکی تبریز و اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات استان در حال اجرا است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در خصوص آخرین تصمیم گیری‌ها در ارتباط با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، اظهار کرد: غیر از مقطع دکتری، کلاس‌های سایر مقاطع دانشگاهی به صورت آنلاین برگزار شده و در مورد مدارس نیز فعلا تا ۲۶ اردیبهشت هیچ گونه تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: در خصوص بازگشایی مدارس، ستاد ملی کرونا بعد از بیست و ششم اردیبهشت ماه تشکیل جلسه داده و تصمیم می‌گیرد.

راستگو با اشاره به تصمیم گیری در مورد برگزاری مراسم شب‌های قدر طی روزهای آتی گفت: در خصوص این شب‌های پر فیض نیز باید متناسب با وضعیت تصمیم‌گیری شود که این نیز منوط به همکاری مردم است.

وی تاکید کرد: در مورد برگزاری مراسم شب‌های قدر در فضای آزاد نیز باید تصمیم گیری شود و همچنین باید در مساجد نیز گردش هوا باید به خوبی برقرار شده و مسجد از تهویه خوبی برخوردار باشد و فاصله و موارد بهداشتی رعایت شوند.

وی اضافه کرد: آغاز فعالیت حسینیه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بلامانع بوده و اولین شرطش این است که در طول دو هفته، میانگین تعداد مبتلایان در آن منطقه یک نفر باشد و آمار هفته دوم نسبت به هفته اول افزایش پیدا نکند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تقسیم بندی وضعیت هفت شهرستان استان ما سفید است، اما سفید ماندن وضعیت شهرستان‌ها مشروط به رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم است.

راستگو با اشاره به شرط برگزاری نماز در هفت شهرستان استان که وضعیت سفید دارند، گفت: نمازهای جماعت در این هفت شهرستان می‌توانند با هماهنگی ائمه جماعت و شورای سیاستگذاری استان دایر شوند.

وی بیان کرد: طبق گزارش‌هایی که در طی چند روز آینده تهیه و در اختیار حاج آقا آل هاشم گذاشته می‌شود، می‌توان در خصوص برگزاری نماز جمعه نیز تصمیم گرفت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی در خاتمه گفت: سفید بودن وضعیت، پایدار نبوده و عدم رعایت پروتکل‌ها توسط مردم می‌تواند وضعیت را بلافاصله تغییر داده و منجر به تعطیلی و بازتاب‌های منفی آن شود.

ایسنا