بازگشایی برخی مشاغل نشانه از بین رفتن ویروس کرونا نیست
بازگشایی برخی مشاغل نشانه از بین رفتن ویروس کرونا نیست

معاون استاندار آذربایجان شرقی گفت: بازگشایی برخی مشاغل نشانه کاهش و از بین رفتن بیماری نیست و تنها کسب و کارهایی که کمترین خطر را دارند، بازگشایی شده اند.

به گزارش نهال امید، داود گرشاسبی، امروز در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به وضعیت مرند در میزان درگیری با کرونا اظهار داشت: اقدامات مؤثری برای مقابله با ویروس کرونا در سطح شهرستان صورت گرفته اما از مردم انتظار داریم اصول بهداشتی را بیشتر رعایت کرده و بر شیوه نامه بهداشتی اهمیت قائل شوند.

وی افزود: سپاه، ارتش، اصناف، شبکه بهداشت و درمان، شهرداری‌ها و سایر نهادها نقش بسیار ارزنده‌ای در مقابله با کرونا داشتند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه بازگشایی برخی مشاغل و مکان‌ها نشانه کاهش و یا از بین رفتن بیماری نیست، اذعان داشت: در راستای حمایت از اصناف، کسب و کارهایی که کمترین خطر را دارند، بازگشایی شده اند.

فرماندار ویژه مرند تاکید کرد: مردم باید در فرهنگ سازی در خصوص رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، به مسئولان کمک کنند تا روز به روز شاهد کاهش و از بین رفتن این ویروس منحوس باشیم.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی باید بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرد، گفت: به مرور و با بررسی‌های صورت گرفته از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نسبت به بازگشایی بقیه صنوف اقدام خواهد شد.

گرشاسبی در ادامه با اشاره به اقدامات دولت برای رفع دغدغه صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا ابراز داشت: با توجه به وضعیت تعطیلی بازار و کاهش فعالیت‌های اقتصادی، صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا حمایت می‌شوند.

وی همچنین به حمایت دولت از اقشار آسیب پذیر جامعه اشاره کرد و افزود: در جهت حمایت و برداشتن باری از دوش مردم به قشرهای آسیب پذیر توسط دولت، تسهیلاتی اعطا خواهد شد و بانک‌ها ضمن آمادگی کافی باید تابع بخشنامه باشند.