بازدید شهردار تبریز از چندپروژه عمرانی اصفهان
بازدید شهردار تبریز از چندپروژه عمرانی اصفهان

شهردار تبریز صبح امروز از چند پروژه موفق عمرانی شهرداری اصفهان بازدید کرد.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین باهر در سفر کاری خود به اصفهان به همراه جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و مدیران شهرداری، از پروژه هایی همچون نصف جهان، شهید اردستانی، نمایشگاه بین المللی،  مرکز همایش های بین المللی و خط دو مترو اصفهان  بازدید کرد.

پیش تر در حاشیه مراسم افتتاحیه «تبریز۲۰۱۸» شهردار تبریز و شهردار اصفهان تفاهم نامه همکاری امضا کرده بودند که این سفر نیز در همین راستا صورت گرفته است.

یکی از پروژه هایی که امروز مورد بازدید شهردار تبریز قرار گرفت،  پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان است.

پروژه مجموعه پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح نصف‌جهان شامل پنج پل می‌شود که طول پل اول ۴۹۵ متر و طول پل‌های دوم، سوم و چهارم ۵۰۰ متر و طول پل پنجم ۱۳۰ متر است.

این پروژه دارای یک هزار و ۴۰۰ متر مسیر کندرو همچنین دارای ۵۳ هزار مترمربع فضای سبز و ۱۵۳ هزار مترمربع مساحت آسفالت است.

یکی دیگر از پروژه های موفق اصفهان طرح تقاطع غیرهمسطح شهید اردستانی است یکی از تقاطع‌های حلقه حفاظتی شهر محسوب می شود که در محدوده مناطق ۱۴ و ۱۰ قرار دارد. این پروژه در کاهش ترافیک منطقه ۱۴ و جلوگیری از ورود کامیون‌ها به داخل منطقه، افزایش ایمنی، کاهش خطرات و تصادفات جاده‌ای بسیار تاثیرگذار است.

شهردار تبریز به همراه مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر امروز از مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) هم بازدید کرد.  یکی از پروژه‌های شاخص و مهم شهر اصفهان است که در سال ۱۳۹۰ کلنگ‌ احداث آن به زمین زده شد.  

این مرکز در شرقی ترین نقطه اصفهان و در انتهای خیابان شهید روح الامین و مجاور بزرگراه کمربندی شرق اصفهان قرار گرفته است. ۳۰ هکتار از این سایت برای ساخت سالن ها و ۲۰ هکتار آن برای ساخت مراکز اقامتی و توریستی و تجاری اختصاص یافت.

نمایشگاه بین المللی اصفهان دیگر پروژه مورد بازدید شهردار تبریز بود که از آن به عنوان نخستین شهرک نمایشگاهی کشور یاد می شود، منطقه شرق این کلانشهر ساخته می‌شود به ۷۰ درصد رسیده و روند اجرای آن با سرعت در حال انجام است.  تاکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان فعالیت عمرانی برای تکمیل این پروژه بسیار مهم اقتصادی انجام شده است.

سالن اصلی نمایشگاه بزرگ اصفهان ۱۵ هزار مترمربع وسعت دارد و توانایی برپایی سه نمایشگاه همزمان در آن پیش‌بینی شده است.

خط ۲ مترو اصفهان هم امروز جزو برنامه های بازدید شهردار تبریز بود. خط شرقی-غربی از خمینی شهرشروع و پس از عبور از خیابان اشرفی اصفهانی (کهندژ) و در ایستگاه مشترک امام حسین از زیر خط شمالی-جنوبی وارد خیابان سپه شده و از زیر قسمت شمال میدان نقش جهان به سمت خیابان حافظ می‌رود. این خط در خیابان هاتف به سمت شمال ادامه می‌یابد و پس از عبور از روی میدان لاله در طول خیابان زینبیه ادامه می‌یابد. طول کل مسیر ۲۴٫۴ کیلومتر و دارای ۲۳ ایستگاه می‌باشد.

فاز یک این مسیر مورد تصویب قرار گرفته و اجرای آن آغاز شده‌است.

ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از پروژه در حال احداث مجموعه نمایشگاه بین المللی اصفهان، اظهار کرد: این پروژه ها نشان از همراهی و همدلی خوب بین دستگاه ها، مدیران دولتی، سیستم شهرداری و بخش خصوصی دارد.

شهردار تبریز با اشاره به همراهی و حمایت مدیران اصفهان از پروژه های مختلف، عنوان کرد: نتیجه این همراهی و حمایت، اجرای پروژه های موفق و تاثیرگذار در وضعیت فعلی اقتصادی کشور است.

  • منبع خبر : شهریار