ایران اسلامی همواره سفیر صلح بوده است
ایران اسلامی همواره سفیر صلح بوده است

شهردار تبریز اثر حجمی چوبی بشیر صلح و دوستی را معرف ذات مهربان و صلح‌طلب مردم کشور به روایت نگاه هنرمند پرتلاش شهر اولین‌های ایران‌زمین دانست.

عباس رنجبر در مراسم بازدید از اثر چوبی «بشیر صلح و دوستی» که با حضور مدیران فرهنگی و فعالان هنری شهر در فرهنگسرای بزرگ الغدیر برگزار شد، گفت: این اثر بی‌نظیر با الهام از مؤلفه‌های اصیل ایرانی و اسلامی ساخته‌شده و نمادی از فرهنگ پرمهر و رأفت ملت بزرگ ایران است.

رنجبر با اشاره به تاریخ پرافتخار ایران در حراست از صلح و دوستی خاطرنشان کرد: تبریز عزیز به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی همواره در این مسیر درخشیده و در مقاطعی چون انقلاب مشروطه و همچنین انقلاب اسلامی پایه‌گذار حرکت‌های عظیم بوده و اینک نیز شاهد تولد این اثر بسیار بزرگ و فاخر با زمینه‌ای فرهنگی و اجتماعی هستیم.  

شهردار تبریز با ابراز خرسندی از انتقال این اثر ارزشمند به سازمان ملل متحد افزود: تاریخ شهر تبریز مشحون از مؤلفه‌های صلح و دوستی است و این اثر، نمادی ماندگار از تلاش‌های مردم شهر تبریز برای انسان‌دوستی و حقوق بشر است.

رنجبر، تبریز را اولین شهر دارای سازمان تأمین اجتماعی در راستای انسان‌دوستی معرفی نمود و اظهار داشت: این اثر فاخر معرف اعتقادات، فرهنگ و رشادت‌های مردمی است که معتقد به یک دین مبین و توحیدی است.

وی با ابراز امیدواری از ادامه خلق این‌گونه اثرهای ارزشمند، از زحمات چندین ساله دکتر قنبری خالق اثر «بشیر صلح و دوستی» قدردانی کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این بازدید ، بر تمرکز شهر تبریز در جهت نمایاندن جلوه‌های صلح و مهربانی تأکید کرد.

حکیمه غفوری گفت: تبریز از دیرباز مأمن فرهیختگی و انسان‌دوستی بوده و تاریخ این شهر با مفهوم صلح عجین شده است.

وی با تأکید بر رشادت‌های جوانان ایران در راه دفاع از وطن و نهادینه کردن صلح، افزود: خالق این اثر با ایده‌پردازی خلاقانه توانسته فرهنگ مترقی ایرانی و اسلامی را به بهترین نحو معرفی کرده و این اقدام بزرگی در جهت شناساندن صحیح ایران شیعی است.

غفوری خلق چنین آثاری را حرکتی بزرگ در مقابل تحرکات استکبار جهانی در ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی خواند و افزود: این اثر معرف فرهنگ تشیع اصیل و گفتمان انسان‌دوستی ایرانی است که با دستان هنرمند بزرگ تبریزی خلق شده و اینک در معرض دید جهانیان قرار گرفته است.

به گزارش نهال امید، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی در پایان سخنانش با قدردانی از خانواده فرهنگی شهرداری تبریز، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز و فرهنگسرای الغدیر به جهت تمرکز بر فعالیت‌های مستمر فرهنگی و ماندگار، حمایت از هنرمندان را اولویت این شورا عنوان کرد و با ابراز خرسندی از معرفی جهانی این اثر اظهار کرد: استاد دکتر قنبری به زیبایی گفتمان ایرانی و اسلامی را در این اثر متجلی ساخته و تبریز را که همواره منادی صلح و دوستی بوده به بهترین نحو معرفی کرده است.

  • منبع خبر : ایسنا