ایجاد پنج رشته جدید در مرکز آموزش علمی کاربردی مدیریت صنعتی تبریز
ایجاد پنج رشته جدید در مرکز آموزش علمی کاربردی مدیریت صنعتی تبریز

رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی با بیان این‌که در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ دانشجو در این مرکز در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول تحصیل هستند، گفت: پنج رشته‌ی جدید در مقطع کاردانی و کارشناسی اضافه شده است، این رشته‌ها شامل امور بورس، مدیریت اداری و تکنیک‌های فروش در مقطع کاردانی و رشته‌ی مدیریت بورس، روابط عمومی امور رسانه در مقطع کارشناسی در این مرکز تدریس خواهد شد.

به گزارش نهال امید، صمد رضاپوری در نشست خبری، در خصوص اهداف تشکیل مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز، اظهار کرد: رسالت اصلی این دانشگاه توسعه علوم کاربردی، مهارت محور کردن دانشجویان و مهارتی کردن استعدادهای ذاتی جوانان است. 

وی با اشاره به آغاز ثبت نام مرکز آموزش علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی از چهارم شهریور ماه برای سال تحصیلی جدید مهرماه، گفت: دواطلبان می‌توانند برای ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

وی ادامه داد: این مرکز در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر به صورت ترمی و پودمانی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

رضاپوری با بیان این‌که مجوز تاسیس این مرکز در سال ۷۸ توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی صادر شده است، گفت:  این مرکز تاکنون اقدام به پذیرش دانشجو در گروه‌های صنعت و مدیریت و خدمات اجتماعی کرده است. 

وی با بیان این‌که از زمان تاسیس دانشگاه تاکنون ۷۸۴۲ نفر دانش آموخته فارغ التحصیل شدند، گفت: بالای ۷۲ درصد از این دانش آموخته‌ها وارد بازار کار شده یا کارآفرین شدند.

وی افزود: دو گروه مدیریت و خدمات اجتماعی در این مرکز فعالیت می‌کنند به طور کلی برای سال تحصیلی جدید مهرماه ۲۱ رشته در این مرکز وجود دارد که حدود ۱۳ رشته در مقطع کاردانی  و هشت رشته نیز در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود. 

رضاپوری با اشاره به قرار گرفتن مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی در بهترین نقطه شهر و دسترسی راحت به امکانات این مرکز، افزود: داشتن فضای آموزشی بالای پنج هزار متر مربع، امضای تفاهم نامه‌هایی با صنایع و شرکت‌ها در جهت گذراندن دروس‌ کارورزی و کاربینی دانشجویان، کارگاه‌های مجهز به کامپیوتر برای رشته فناوری اطلاعات، کلاس‌های مجهز به شبکه اینترنت و هم‌چنین داشتن کتابخانه مجهز به شش هزار جلد کتب تخصصی و مرجع از مزایا و امکانات این مرکز هستند.   

  وی در رابطه با امتیازات پذیرفته شدگان نیز بیان کرد: مبلغ شهریه در این مرکز اندک بوده و قابل تقسیط است و حدود ۴۰ درصد کم‌تر از شهریه‌ی سایر دانشگاه‌هاست. همچنین ضمن اعطای وام دانشجویی، مراکز نوآوری و انجمن‌های علمی و دفاتر کارآفرینی نیز در این مراکز فعالیت دارند. 

  وی با بیان این‌که مرکز علمی کاربردی مدیریت صنعتی در آبان ماه سال ۹۷ مجوزی برای مرکز رشد و نوآوری نیز اخذ کرده است، افزود: مرکز رشد و نوآوری در دانشگاه جامع علمی کاربردی فعال بوده و کلیه دانشجویان حتی همشهریان نیز که دارای طرح و یا ایده‌ای هستند، می‌توانند در این مرکز ارائه دهند تا به مرکز رشد و نوآوری پارک علم و فناوری استان ارسال شود. 

رئیس مرکز علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی تبریز گفت: انجمن‌های علمی در زمینه استعدادیابی و کاریابی فعال هستند و با مراکزی از استان های دیگر نیز همکاری دارند.  

وی در رابطه با اقدامات مرکز در راستای کارآفرینی، بیان کرد: کارگروهی با حضور اساتید تشکیل شده که استعدادهای دانشجویان را شناسایی می‌کنند و در این راستا جلسات مکرری با دانشجویان برگزار کرده و استعدادهای برتر را به کلینیک اشتغال و کارآفرینی دانشگاه جامع استان معرفی می‌کنیم؛ هم‌چنین این مرکز، دانشجویان ممتاز خود را نیز جذب می‌کند و حتی می‌توان گفت که اکثر کارکنان سازمان از بین این دانشجویان مشغول به کار هستند. 

وی افزود: تمامی کارکنان این مرکز فارغ التحصیل دانشگاه علمی کاربردی صنعتی هستند و اخیرا با برخی از کارخانه‌ها جهت سپری کردن دروس کارورزی دانشجویان نیز قرار داد منعقد کردیم تا دانشجویان در مراکز صنعتی از نزدیک با محیط کار آشنا شوند.

وی با اشاره به فعالیت و برگزاری کلاس‌ درس آنلاین دانشجویان در شرایط کرونایی، گفت: کلاس‌های ترم جدید از مهرماه نیز به صورت مجازی برگزار خواهد شد و تمامی دانشجویان از سامانه‌ی LMS به راحتی می‌توانند دسترسی داشته باشند، البته دوره‌های عملی را با کسب مجوزهای لازم از ستاد مقابله با کرونا در استان و با تقسیم دانشجویان به گروه‌های پنج نفره و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در جلسات متعدد برگزار خواهیم‌کرد.

رضاپوری در رابطه با اقدامات این مرکز در راستای اشتغال زایی و مهارت افزایی، تشریح کرد: در حال حاضر دفتر نوآوری و کارآفرینی این مرکز فعال است، سه نفر از اساتید مجرب این مرکز در کارگروه کارآفرینی عضو هستند هر ماه جلسه‌ای با اساتید برگزار می‌شود و براساس آن ایده‌های دانشجویان غربالگری و برخی نیز در بازار کار قابل اجراست.

وی بحث مهارت آموزی را از فعالیت‌های مهم این مرکز برشمرد و گفت: مدرسان فعال، صاحب کار و خبره در این مرکز فعالیت دارند که ۸۵ نفر از آن‌ها علاوه بر این‌که دارای تحصیلات دانشگاهی بوده صاحب کار هستند؛ برهمین اساس نوع تدریس در این مرکز ترکیب عمل با علم است و اساتید تجربیات عملی خود را همراه علم به دانشجویان انتقال می‌دهند.

احمد دیباور_مدیر روابط عمومی و توسعه خدمات سازمان مدیریت صنعتی استان نیز در این جلسه، با بیان این‌که این مرکز زیرمجموعه سازمان مدیریت صنعتی است، گفت: این مرکز برای اولین بار در مقطع کاردانی و کارشناسی مدیریت بورس از طریق سازمان سنجش دانشجو می‌پذیرد.

وی با بیان این‌که دانشگاه علمی کاربردی مدیریت صنعتی به عنوان دانشگاه کارآفرین و نسل سوم معرفی شده است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی با شعار علمی شو_کاربردی شو در راستای مهارت محوری فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر نوآوری، گفت: تاکنون سه استارت آپ ملی در این‌مرکز برگزار شده است، چهارمین استارت آپ ملی نیز در آبان ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

براساس این گزارش؛ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی از چهارم شهریورماه و در مقطع کارشناسی از ۱۱ شهریور شروع  خواهد شد، علاقمندان جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

رشته‌های ارائه شده در دانشگاه جامع علمی کاربردی سازمان مدیریت صنعتی برای سال تحصیلی جدید مهرماه به شرح ذیل است:

در مقطع کاردانی شامل رشته‌های امور بورس، مدیریت اداری، تکنیک‌های فروش، امور بیمه، حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی، حسابرسی، امور گمرکی، مدیریت کسب و کار، امور بانکی، مدیریت بهره وری واحدهای صنفی، کاردانی فنی فناوری اطلاعات خدمات الکترونیکی شهر است.

در مقطع کارشناسی نیز شامل رشته‌های روابط عموی_امور رسانه، حسابداری مالی، حسابداری صنعتی، حسابرسی، مدیریت بیمه_بیمه اموال، مدیریت بورس، مدیریت کسب و کار، امور گمرکی، حسابداری دولتی است.

  • منبع خبر : ایسنا