ایجاد هنرستان، لازمه احیای صنعت فرش در هریس است
ایجاد هنرستان، لازمه احیای صنعت فرش در هریس است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان‌شرقی، لازمه احیای صنعت فرش در شهرستان هریس را ایجاد هنرستان در رشته فرش و جذب دانشجویان در این رشته عنوان کرد.

به گزارش نهال امید، جواد رحمتی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهری، عمرانی و گردشگری شهرستان هریس، اظهار کرد: یکی از صنایع مهم و اقتصادی هریس هنر فرشبافی است که از دیرباز زبان زد خاص و عام بوده و بسیاری از بانوان این شهرستان به این هنر زیبا و ماندگار مشغول هستند.

وی افزود: به منظور این‌که صنعت ناب و بومی فرش هریس در گذر زمان فراموش نشود، ایجاد هنرستان فرش و جذب دانش آموزان و علاقه مندان به این هنر گام موثری است تا با پشتوانه علمی، امکان توسعه، بازاریابی و احیای دوباره این هنر را مهیا کند.

وی بر ضرورت توجه به احیا صنایع و تولیدات بومی تاکید کرد و گفت: ایجاد شهرکی در قالب بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها برای عرضه تولیدات غذایی و دستی بومی منطقه به ویژه فرش هریس، روشی برای حفظ صنایع بومی و همچنین جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهرستان است.

رحمتی در ادامه بر ضرورت حمایت از تولیدات صنعت فرش و فروش آن با جذب سرمایه گذار و ایجاد مراکز خرید و فروش تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان نیز در این جلسه از اهدای مجوز ساخت شهرک صنعتی خصوصی به متقاضیان بدون اخذ هزینه خبر داد.

سید مرتضی نیرومند از احداث ناحیه صنعتی در شهر خواجه و همچنین تصفیه خانه شهرک صنعتی بیلوردی نیز خبر داد و گفت: در صورت اختصاص زمین مناسب برای ایجاد تصفیه خانه صنعتی بیلوردی در اسرع وقت نسبت به احداث این تصفیه خانه اقدام خواهد شد.

  • منبع خبر : ایسنا