ایجاد مسیرهای جدید دسترسی به فرودگاه تبریز ضروری است
ایجاد مسیرهای جدید دسترسی به فرودگاه تبریز ضروری است

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به بروز گره‌ها و مشکلات ترافیکی از میدان آذربایجان تا ورودی فرودگاه در برخی روزهای هفته، ایجاد مسیرهای ورودی و خروجی جدید به فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز ضروری است.

به گزارش نهال امید، رامین آذری، در جلسه‌ کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز افزود: در روزهای تعطیل به ویژه جمعه، ترافیک مقابل پایگاه هوایی و مسیر فرودگاه شهید مدنی تبریز دوچندان می شود، در نتیجه برخی از مسافران که ترافیک را پیش بینی نمی کنند، از پرواز خود جا می‌مانند.

وی اظهار داشت: عمده مشکل بروز ترافیک در این محدوده را خودروهای ورودی از اتوبان پاسداران به میدان آذربایجان ایجاد می کنند؛  بنابراین اتخاذ تدابیر لازم برای رفع این مشکل و جلب رضایت شهروندان و مسافران ضروری است.

آذری، وجود پارک ها و تفرجگاه‌ها در اطراف فرودگاه تبریز را از دیگر عوامل بروز ترافیک به ویژه در فصول بهار و تابستان در این محدوده اعلام کرد و ادامه داد: به علت عدم رعایت قوانین ترافیکی از سوی برخی از شهروندان گره های ترافیکی در این محدوده ایجاد می شود.

رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط اجرای برخی پروژه‌های ترافیکی به گونه‌ای است که در صورت عدم اجرا، مشکلات کمتری بروز می کند، گفت: تغییرات اساسی در شریان های حمل و نقل شهر در نزدیکی فرودگاه تبریز ضروری است.

سونیا اندیش، با اشاره به بروز گره‌ها و مشکلات ترافیکی در ورودی های میدان آذربایجان، افزود: باید با انجام اقدامات اصولی نسبت به رفع این گره‌های ترافیکی اقدام‌ شود.

وی با بیان اینکه ورودی فرودگاه ها به عنوان ورودی شهرها محسوب می‌شود، اظهار داشت: اگر این ورودی ها به شکل اصولی ایجاد شده و ترافیک در آن روان و دارای مناظر زیبایی باشد، همواره در ذهن گردشگران خوب زیبا جلوه خواهد کرد که این موضوع در تبریز رعایت نشده و با اقدامات غیر اصولی، وضعیت ترافیکی اطراف فرودگاه شرایط مناسبی نداشته و در مقایسه با سایر فرودگاه های کشور بسیار متفاوت است.

در این جلسه اعضای کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی تبریز پیشنهادات خود را مطرح کرده و مقرر شد پیشنهادات ارایه شده برای حل مشکلات ترافیکی محدوده فرودگاه شهید مدنی تبریز توسط اداره کل فرودگاه های آذربایجان شرقی، شهرداری کلانشهر تبریز و سازمان ترافیک شهرداری در جلسات کارشناسی و با جزئیات بیشتری مطالعه و بررسی شود.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب این کلان شهر روزهای تعطیل هفته از ساعات صبح تا ظهر و از ساعت ۱۹ عصر تا ۲۳ شب در فصول گرم از ترافیک شدید در محدوده خود رنج می برد.

  • منبع خبر : ایرنا