اهدای اولین سلول‌های مغز استخوان غیر خویشاوندی در تبریز
اهدای اولین سلول‌های مغز استخوان غیر خویشاوندی در تبریز

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز از اهدای اولین سلول‌های مغز استخوان غیر خویشاوندی توسط یک جوان ۳۷ ساله در تبریز خبر داد. مسعود فقیه دینوری در این خصوص اظهار کرد: این جوان ۳۷ ساله اهل مراغه بوده و حدود ۱۳ سال قبل در سامانه HLA برای اهدا مغز استخوان اعلام آمادگی کرده بود که با […]

رئیس مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز از اهدای اولین سلول‌های مغز استخوان غیر خویشاوندی توسط یک جوان ۳۷ ساله در تبریز خبر داد.

مسعود فقیه دینوری در این خصوص اظهار کرد: این جوان ۳۷ ساله اهل مراغه بوده و حدود ۱۳ سال قبل در سامانه HLA برای اهدا مغز استخوان اعلام آمادگی کرده بود که با توجه به همخوانی سلول‌های بنیادین او و فرد گیرنده، در نهایت طی روزهای اخیر موفق به اهدای مغز استخوان شد.

وی افزود: مغز استخوان اهدا شده پس از انجام مراحل اولیه نگهداری جهت پیوند به تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: گیرنده این مغز استخوان اهدا شده، یک جوان ۱۹ ساله اهل تهران است. 

دینوری ضمن تشکر از عمل انسان دوستانه این شهروند، گفت: اهدای عضو اهدای زندگی است و عملی زیباتر و بالاتر از جان بخشی دوباره به همنوع وجود ندارد. با وجود این‌که برخی از افراد در بحث اهدای عضو سختی‌های زیادی متحمل می‌شوند مانند این هموطن اهل مراغه که به خاطر انجام مراحل اولیه اهدا و لزوم انجام آزمایشات متعدد، کارفرما او را از کار اخراج کرده است. 

وی حال عمومی اهدا کننده را مطلوب گزارش کرد و ادامه داد: حال عمومی شهروند اهدا کننده مساعد بوده و پس از کنترل توسط اساتید مجرب ترخیص و به زندگی عادی برگشته است.

وی در خاتمه از همکاری رسانه‌ها و جراید در ترویج فرهنگ اهدا عضو قدردانی کرد و گفت: در سال‌های اخیر رسانه‌ها و جراید در جهت فرهنگ سازی اهدای عضو همواره در کنار سیستم درمان بوده‌اند که امیدواریم ارتباط مستمر و سازنده با رسانه‌ها بتواند در گسترش هر چه بیشتر فرهنگ اهدا عضو مفید باشد.

بر اساس این گزارش، مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز بزرگترین مرکز پیوند اعضا و نیز مرکز پیوند مغز استخوان شمالغرب کشور را دارا بوده و از آغاز بحران کرونا ویروس (کوید ۱۹) به عنوان مرکز اصلی مراقبت از بیماران کرونایی در استان ارائه خدمت کرده است.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا