اهتمام سازمان فنی و حرفه‌ای برای توسعه مهارت‌افزایی در جامعه
اهتمام سازمان فنی و حرفه‌ای برای توسعه مهارت‌افزایی در جامعه

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از اهتمام سازمان فنی و حرفه‌ای برای توسعه مهارت‌افزایی در جامعه خبر داد.

به گزارش نهال امید، علی‌اوسط هاشمی ظهر امروز در جلسه شورای مهارت استان آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به عملکرد موفق آذربایجان شرقی در حوزه آموزش‌های مهارتی، گفت: این استان از موفق‌ترین استان‌های کشور در حوزه کیفی و کمی آموزش‌های مهارتی در کشور محسوب می‌شود.

هاشمی افزود: بخشی از سرمایه عظیم انسانی و متخصص فعلی کشور در بخش‌های مختلف علمی، بازرگانی و صنعتی، حاصل تربیت در آذربایجان قهرمان و همیشه سرافراز است.

وی با اشاره به اهتمام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برای توسعه مهارت‌افزایی در جامعه، اظهار داشت: نگرش مدرک‌گرایی در جامعه باید اصلاح شده و جای خود را به آموزش‌های مهارتی بدهد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان کرد: مهارت‌افزایی، علاوه بر افزایش اشتغال در جامعه، عامل زیست مسالمت‌آمیز هم بوده و فرهنگ زندگی توأم با اخلاق حرفه‌ای در جامعه را ارتقا می بخشد.

آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی و تولیدی کشور است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم در این جلسه گزارش عملکرد شورای مهارت استان در سال گذشته را ارائه کرد و گفت: سال گذشته در جلساتی که با دستگاه‌های مسئول داشتیم، برنامه عملیاتی این شورا برای سال جاری تصویب شد که مسائل این حوزه طبق این برنامه پیگیری خواهد شد.

علی جهانگیری با بیان اینکه آذربایجان شرقی یکی از استان‌های صنعتی و تولیدی کشور است، افزود: برای توسعه اقتصادی استان نیازمند تلاش بیشتر در حوزه آموزش‌های مهارتی هستیم و امیدوارم در این زمینه جزو استان‌های پیشتاز باشیم.

مدیران کل آموزش فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش استان هم در این جلسه در خصوص توسعه آموزش‌های مهارتی در حوزه‌های مختلف به ارائه گزارش‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند.