انقلاب و دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است
انقلاب و دفاع مقدس متعلق به همه ملت ایران است

به گزارش نهال امید استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس متعلق به یک گروه، جریان و جناح خاصی نیست، گفت: همه مردم در انقلاب و جنگ نقش داشتند و اگر در آن دوران، شهدا عامل وحدت بودند امروز هم فرهنگ ایثار و شهادت باید محور وحدت در جامعه باشد. محمدرضا پورمحمدی در […]

به گزارش نهال امید استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه انقلاب و دفاع مقدس متعلق به یک گروه، جریان و جناح خاصی نیست، گفت: همه مردم در انقلاب و جنگ نقش داشتند و اگر در آن دوران، شهدا عامل وحدت بودند امروز هم فرهنگ ایثار و شهادت باید محور وحدت در جامعه باشد.

محمدرضا پورمحمدی در یادواره ۱۵هزار شهید کارمند و شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: ادای احترام به شهدا و معلم شهدا، امام راحل وظیفه همه ماست؛ بویژه شهیدانی که امروز افتخار داریم در سایه نام پرآوازه آنها، هفته دولت را گرامی بداریم.

 وی خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره‌های شهدا، مصداق این سخن رهبر معظم انقلاب است که زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، کمتر از شهادت نیست.
 
استاندار آذربایجان شرقی افزود: تأمل عمیق در این مطلب نشان می‌دهد که زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت جز با ترویج باورهای معنوی و تبیین فلسفه شهادت میسر نیست و اگر پیام عاشوراییان منتقل نشود، فرهنگ عاشورا زنده نمی‌ماند.
 
وی اظهار کرد: جامعه ما با هجمه‌های سنگینی در عرصه‌های مختلف روبه‌روست و برای مقابله با این هجمه‌ها، باید فرهنگ ایثار و شهادت را که رمز پیروزی ملت ما در هشت سال دفاع مقدس بود، ترویج کنیم.
 
پورمحمدی با بیان اینکه شهدا به خاطر اسلام، ایران و مردم از هست‌ونیست خود گذشتند، افزود: تقابل حق و باطل در همه زمان‌ها جاری است و برای پیروی از راه و مرام شهدا، نیازی به حضور در جبهه جنگ نظامی نیست، بلکه در هر جایگاهی و با هر لباسی می‌تواند در راه ارزش‌ها جهاد کرد.
 
وی همچنین تمسک به ریسمان الهی، ولایت‌پذیری و دوری از تفرقه را از محورهای فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و گفت: متولیان عرصه ایثار و شهادت باید این فرهنگ را برای نسل جدید بازگو کنند و این فرهنگ در همه بخش‌ها بویژه در محیط‌های اداری و سازمانی به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
به گزارش نهال امید به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این مراسم از تعدادی از خانواده‌های شهدای کارمند دولت در استان با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
 

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا