انصراف ۵۷ نفر از کاندیداتوری انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان شرقی
انصراف ۵۷ نفر از کاندیداتوری انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان شرقی

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از انصراف ۵۷ نفر از مجموعه ۲۱۳۴ کاندیدای ثبت نام کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان شرقی تا پایان وقت اداری روز شنبه، هفتم فروردین ماه و قبل از آغاز بررسی صلاحیت‌ها، خبر داد. علیار راستگو در گفت‌وگوی خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: جواب استعلام‌های رییس هیات […]

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی از انصراف ۵۷ نفر از مجموعه ۲۱۳۴ کاندیدای ثبت نام کننده در انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای آذربایجان شرقی تا پایان وقت اداری روز شنبه، هفتم فروردین ماه و قبل از آغاز بررسی صلاحیت‌ها، خبر داد.

علیار راستگو در گفت‌وگوی خبری با بیان این مطلب، اظهار کرد: جواب استعلام‌های رییس هیات اجرایی اعلام شده و بررسی صلاحیت تمامی کاندیداها در تمامی ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی از صبح روز گذشته، آغاز شده است.

وی اضافه کرد: هیئت‌های اجرایی ۱۴ روز (تا ۲۱ فروردین ماه) فرصت دارند تا نتیجه بررسی‌هایشان را نهایی کرده و نتیجه بررسی صلاحیت‌ها را در بیست و دوم فروردین ماه به هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها اعلام کنند.

وی متذکر شد: هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها هم ۱۴ روز برای اعلام نتیجه بررسی‌ها به رئیس هیئت اجرایی انتخابات استان یعنی آقای فرماندار فرصت دارند.

وی متذکر شد: خوشبختانه کارهای اجرایی در استانمان در این مدت بدون هیچ مشکلی به خوبی انجام شده است. 

راستگو از آغاز ثبت نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس،شورای اسلامی در شهرستان میانه خبر داد و بیان کرد: ۱۸ نماینده آذربایجان شرقی انتخاب شده، اما شهرستان میانه باقی مانده و به همین دلیل انتخابات میان دوره‌ای در این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی از فرصت یک هفته‌ای کاندیداها برای ثبت نام انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی شهرستان میانه خبر داد و گفت: کاندیداها باید تا چهاردهم فروردین ماه ثبت نام کنند؛ مابقی فرایندهای انتخابات پس از اتمام ثبت نام در میانه آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: بررسی‌ صلاحیت‌ها باید بر اساس مواد ۵۲ قانون شوراها و مواد ۳۰-۳۴ انجام شود، چرا که بررسی صلاحیت‌ها در شوراها با بررسی صلاحیت‌ها در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری کاملا متفاوت بوده و مرحله دومی در بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای شورا وجود ندارد.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بررسی صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات شوراهای اسلامی شهرها بر اساس مستندات مراجع چهارگانه انجام می‌شود و نتایج پس از اعلام هیات‌های اجرایی توسط رئیس هیات اجرایی به داوطلبان اعلام می‌شود.

وی در خاتمه متذکر شد: هیات نظارت استان ۱۰ روز فرصت دارد تا در صورت رد صلاحیت یک کاندیدا نسبت به بررسی و اعلام نتیجه نهایی به شهرستان مربوطه، اقدام کند؛ به عنوان هیات اجرایی و پشتیبانی کننده از برگزاری انتخابات در استان مشکل خاصی در برگزاری انتخابات نداریم و مابقی به مشارکت مردم بستگی دارد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا