انتخاب تبریز به عنوان پایلوت دوره آموزشی شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف
انتخاب تبریز به عنوان پایلوت دوره آموزشی شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت دوره اجرایی آموزشی شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف خبر داد. محمد عزتی در جلسه شورای اجرائی شهر دوستدار، اظهار کرد: تبریز در بین تمامی شهرهای فعال در حوزه شهر دوستدار کودک همچون تهران و اصفهان به عنوان پایلوت دوره آموزش […]

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز از انتخاب این شهر به عنوان شهر پایلوت دوره اجرایی آموزشی شهر دوستدار کودک از سوی یونیسف خبر داد.

محمد عزتی در جلسه شورای اجرائی شهر دوستدار، اظهار کرد: تبریز در بین تمامی شهرهای فعال در حوزه شهر دوستدار کودک همچون تهران و اصفهان به عنوان پایلوت دوره آموزش اجرایی شهر دوستدار کودک انتخاب شده است که این دوره در روزهای ۲۲ الی ۲۴ شهریور در تبریز برگزار خواهد شد.

وی افزود: دوره اجرایی آموزشی شهر دوستدار کودک به صورت کارگاهی و توسط اساتید خارجی و بین‌المللی برگزار می شود که تمامی هزینه‌های آن نیز توسط یونیسف پرداخت خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز با اشاره به فرهنگ‌سازی در زمینه شهر دوستدار کودک عنوان کرد: فرهنگ‌سازی خوبی در بین مدیران اجرایی شهرداری صورت گرفته است، به طوری که هم اکنون شاهد مسابقه‌ای در بین شهرداران مناطق برای احداث پارک کودک آغاز شده است.

وی اضافه کرد: باید در حوزه احداث پارک‌های کودک، مسائل روانشناختی، جامعه‌شناختی، ایمنی فضا، نظرسنجی نیازهای کودکان و توجه به مسائل فرهنگی محلات در احداث پارک را مد نظر قرار داد.

وی افزود: طرح‌های معماری ارائه شده باید به سمت اجرا بروند، هر چند ایراداتی هم داشته باشند، چرا که تا اجرایی نشده‌اند، ایرادات آنها معلوم نخواهد شد.

عزتی یادآور شد: علاوه بر اقدامات تمامی دستگاه‌های خدمت‌رسان شهری، سازمان‌های مردم‌نهاد و مشارکت فعال آنها در امور شهری، در انتخاب تبریز به عنوان شهر پایلوت دوره آموزشی تأثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به طرح‌های پژوهشی نیز خاطرنشان کرد: در چند حوزه اقدامات پژوهشی را آغاز کردیم و در کنار آن بعد از تهران اولین شهری هستیم که کمپین نما گذاشته‌ایم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، عزتی خاطرنشان کرد: مجریان و طراحان نمای شهری مشارکت جدی در این کمپین داشته و در کنار آن نمایشگاه مصالح و پژوهش‌هایی نیز در زمینه نمای بومی در نظر گرفتیم. 

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا