امیدوارم روزی استانداران بتوانند مدیران کل را، خودشان انتخاب کنند
امیدوارم روزی استانداران بتوانند مدیران کل را، خودشان انتخاب کنند

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی گفت: استانداران زیرمجموعه وزارت کشور هستند اما وقتی رییس جمهور حکم می‌دهد، باید همه دستگاه‌های استان استاندار را همراهی کنند امیدوارم همانطور که رئیس جمهور کابینه اش را خودش انتخاب می‌کند، استانداران نیز مدیران کل را خودشان انتخاب کنند. محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه، اول آبان ماه، در آئین تکریم و معارفه استاندار […]

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی گفت: استانداران زیرمجموعه وزارت کشور هستند اما وقتی رییس جمهور حکم می‌دهد، باید همه دستگاه‌های استان استاندار را همراهی کنند امیدوارم همانطور که رئیس جمهور کابینه اش را خودش انتخاب می‌کند، استانداران نیز مدیران کل را خودشان انتخاب کنند.

محمدرضا پورمحمدی، روز شنبه، اول آبان ماه، در آئین تکریم و معارفه استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: من از آقای وزیر کشور سپاسگزارم که علی‌رغم سنگینی کار در مراسم تودیع و معارفه ها حاضر می‌شوند، البته وزیر دولت کرامت باید هم اینگونه باشد و از آقای رییسی نیز تشکر می‌کنم که یک سنت حسنه را ( که حتما) با موافقت وزیر کشور انجام دادند و احکام استانداران را شخصا امضا می‌کنند که از جهات مختلف مهم است.

وی افزود: اگر همه ما چون پروانه دور امام جمعه تبریز می‌گردیم، رمزی دارد که یک نمونه از آن،  مدیریت ایشان  در حوادث آبان ۹۸ بود که واقعا پدری کردند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: صمیمانه و از ته دل به آقای خرّم تبریک عرض می‌کنم و این سردار عزیز، شیفته خدمت و عاشق ولایت است و ما در خدمت‌شان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دو مسئولیت تامین امنیت و برگزاری انتخابات بر عهده استانداران گذاشته شده است، گفت: در دوره‌ی مدیریت ما اتفاقات زیادی افتاد و به برکت وجود همه‌ی عزیزان در استان، آذربایجان‌شرقی  یکی از امن‌ترین استان ها بوده است و در مورد انتخابات هم ادعا می‌کنم که یکی از سالم‌ترین انتخابات‌ها در آذربایجان‌شرقی برگزار شد بدون اینکه حتی یک صندوق باطل اعلام شود.

وی بیان کرد: در وضعیت اقتصادی کنونی که قمر در عقرب است، هیچ واحد تولیدی به گِل ننشست و بیش از ۲۰۰ واحد شروع به فعالیت کردند و نرخ بیکاری نیز از ۱۰/۴ به ۷/۴ درصد رسیده است.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در امور زیربنایی چهار سد افتتاح شد، اما برخی سدها با وجود پیشرفت ۹۸ درصدی بازهم ابتر ماند، چرا که برخی آمدند و گفتند که ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار می‌دهند، اما تنها ۲۰ میلیارد تومان اختصاص دادند و راه آهنی که طلسم شده بود، که اکنون به خاوران رسیده است.

وی در بخش دیگری از خود با حالت بغض آلود با اشاره به دیدار خود با یکی از مردم استان، گفت: از پدری که زانوهایش را بغل کرده بود و به من گفت شرمنده خانواده اش هست، شرمسار بودم که من چه استانداری هستم که این پدر شرمنده خانواده اش باشد.

پورمحمدی، مردم آذربایجان‌شرقی را وطن دوست‌ترین مردم عنوان کرد و گفت: آذربایجان و تبریز همواره در روزهای سخت تن ایران را گرمی بخشیده است؛ مردمی که در مراسم شهادت سردار سلیمانی سنگ تمام گذاشتند، همگی ولی نعمتان ما هستند.

گفتنی است، در پایان این مراسم و لحظه‌ی اهدا هدایا به استاندار سابق آذربایجان‌شرقی، پورمحمدی اعلام کرد که همه‌ی هدایای دریافتی در این جلسه را برای آزادی زندانیان نیازمند استان، به ستاد دیه استان اهدا خواهد کرد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا