امیدآفرینی در جامعه میزان مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد
امیدآفرینی در جامعه میزان مشارکت مردم در انتخابات را افزایش می‌دهد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: امیدآفرینی در جامعه و و پرهیز از تخریب رقیب موجب افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات می‌شود. حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در جلسه‌ راهبری شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و اهمیت حضور و مشارکت مردم […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: امیدآفرینی در جامعه و و پرهیز از تخریب رقیب موجب افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در جلسه‌ راهبری شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و اهمیت حضور و مشارکت مردم در انتخابات، افزود: تلاش برای افزایش میزان حضور و مشارکت مردم در انتخابات، رعایت اخلاق انتخاباتی و جلوگیری از ایجاد خدشه در اصل نظام از مهمترین مسایل در این برهه زمانی است.

وی اظهار کرد: امید است انتخابات ریاست جمهوری در سال جاری با مشارکت جدی مردم و انتخاب احسن به خوبی برگزار شود و در این  راستا تمام دستگاه ها باید برای حضور و مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.

امام جمعه تبریز همچنین شهادت مظلومانه کودکان افغانستان و غزه را تسلیت گفت و یادآوری کرد: امید است خداوند متعال لطف و یاری خود را شامل حال تمامی مسلمانان در سراسر عالم کند.

حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره بر لزوم تهیه آیین نامه داخلی برای شورای فرهنگ عمومی استان، ‌ این اقدام را حرکتی مثبت دانست ادامه داد: هیچ شورایی بدون کمیسیون های تخصصی امکان فعالیت قابل قبول را ندارد و با فعال شدن کمیسیون ها و کارگروه هاست که شورا غنی می شود.

وی بر لزوم بومی سازی اسناد، برنامه ها و سیاست های فرهنگی و تدوین سند برش استانی و عملیاتی کردن آن با دقت و جدیت تاکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی و نایب رییس شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این جلسه بر لزوم فعال شدن کارگروه ها و کمیسیون های تخصصی مورد نیاز، و عملیاتی شدن تصمیمات این کارگروه تاکید کرد و گفت: در شورا به دنبال اقدامات کیفی و موثر هستیم و از جمله این اقدامات می‌توان به تدوین و ابلاغ سند پیشگیری از خشونت اشاره کرد.

محمدرضا پورمحمدی،  پیشنهاد داد تا کمیسیون «فِرَق و مذاهب» به کمیسیون های پیشنهادی در پیش نویس آیین نامه داخلی شورای فرهنگ عمومی استان افزوده شود.

وی اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی استان در جایگاه سیاستگذاری قرار دارد و باید برای تدوین برش استانی و عملیاتی کردن سند نقشه مهندسی فرهنگی کشور اهتمام جدی داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گفت: برای تقویت پشتوانه کارشناسی و کاربردی شدن تصمیمات و مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی، نیاز به تمهیداتی است که با تامین اعتبار مورد نیاز و با عملیاتی شدن آیین نامه داخلی قابل پیگیری و تحقق می باشد.

سیدقاسم ناظمی افزود: در جلسه اول شورای فرهنگ عمومی استان موضوع «تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور» و «تصویب آیین نامه داخلی شورای فرهنگ عمومی استان» در دستور کار قرار می گیرد.

  • منبع خبر : ایرنا