امکان حضور گردشگران در مجموعه فرهنگی مقبره‌الشعرا تا ۱۵ تیر فراهم می شود
امکان حضور گردشگران در مجموعه فرهنگی مقبره‌الشعرا تا ۱۵ تیر فراهم می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر تکمیل فاز اول سامان‌دهی مجموعه فرهنگی مقبره‌الشعرای تبریز تا 15 تیر ماه تأکید کرد و گفت: با تکمیل این فاز، امکان استفاده گردشگران از این مجموعه فراهم می‌شود.

به پزارش نهال امید جواد رحمتی در جلسه هیأت امنای مجموعه فرهنگی مقبره‌الشعرای تبریز، افزود: در فاز اول از طرح سامان‌دهی این مجموعه، امکان دسترسی گردشگران از ضلع شمالی فراهم می‌شود که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تا ۱۵ تیر این فاز را عملیاتی کند.

وی ادامه داد: در فاز دوم، کار مسقف‌سازی و محوطه‌سازی مجموعه با همکاری شهرداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام خواهد شد و فاز سوم نیز تکمیل پروژه سامان‌دهی است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر برآورد منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل پروژه، گفت: با روند کنونی تزریق اعتبارات، اتمام پروژه سال‌ها زمان می‌برد، بنابراین باید به فکر استفاده از مشارکت شهرداری َو بخش خصوصی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز طبق قانون امکان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های فرهنگی را دارد و در مراحل بعدی باید مشارکت بیشتری در این طرح داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه که با حضور رئیس شورای شهر و شهرداری تبریز و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، ضمن بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح سامان‌دهی مقبره‌الشعرا، نحوه اجرای مراحل بعدی این طرح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

  • منبع خبر : ایسنا