امکان اجرای طرح‌های «فلاحتی فراغتی» در حریم شهرها/لکه‌های صنعتی و تفریحی در حریم شهرها ایجاد شود
امکان اجرای طرح‌های «فلاحتی فراغتی» در حریم شهرها/لکه‌های صنعتی و تفریحی در حریم شهرها ایجاد شود

شهردار تبریز پیشنهاد اجرای طرح‌های «فلاحتی فراغتی» در حریم شهرها را مطرح کرد و گفت: اجرای این طرح می تواند محل درآمدی برای شهرداری های استان بخصوص در شهرهای کوچک باشد.

به گزارش نهال امید، ایرج شهین‌باهر در نشست مشترک با شهرداران استان که با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اظهار داشت: این موضوع شامل طرح‌هایی است که شهرداران می‌توانند در حریم شهرها به عنوان طرح‌های سرمایه گذاری و صنعتی اجرا کنند و در شهرهای کوچک نیز امکانپذیر است.

او به ایجاد لکه‌های صنعتی و تفریحی در حریم شهرها اشاره کرد و افزود: کارگاه های کوچک در اطراف شهرها، اشتغال و تولید زیادی دارند که می‌تواند برای شهرداری ها درآمد ایجاد کند.  

ایرج شهین‌باهر از بافت‌های فرسوده و حریم شهرها به عنوان محل درآمدی برای شهرهای نسبتا بزرگ نام برده و گفت: اگر شهرداری‌ها را تقویت کنیم که خدمات خوبی به مردم ارائه دهند مطمئن باشید مردم هم از دولت رضایت خواهند داشت. اگر مردم از شهرداری راضی باشند از دولت هم راضی هستند چرا که مردم، دولت و شهرداری را جدا از یکدیگر نمی‌دانند.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار نگاه مثبت دستگاه های دیگر به شهرداری شد و افزود: دستگاههای متولی مثل دارایی و بیمه که با شهرداری ها کار می کنند، نگاهی توام با خساست به شهرداری دارند.

  • منبع خبر : شهریار