امروز جوانانی توانمند و با استعدادتر از جوانان دوران دفاع مقدس داریم
امروز جوانانی توانمند و با استعدادتر از جوانان دوران دفاع مقدس داریم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که تفکر غلط وجود دارد که می‌گوید جوانان دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی الان دیگر وجود ندارند، گفت: ما امروز جوانانی حتی بهتر از این جوانان دیروز داریم. درست است که طی این سال‌ها، ریزش‌های زیادی از این بابت داشتیم اما در مقابل، شاهد رویش جوانان […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که تفکر غلط وجود دارد که می‌گوید جوانان دوران پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی الان دیگر وجود ندارند، گفت: ما امروز جوانانی حتی بهتر از این جوانان دیروز داریم. درست است که طی این سال‌ها، ریزش‌های زیادی از این بابت داشتیم اما در مقابل، شاهد رویش جوانان بااستعداد و توانمندی هم بودیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در آیین افتتاح مسجد حضرت ولیعصر (عج) تبریز به مناسبت دهه وحدت، با اشاره به اهمیت مسجد در اسلام، گفت: این مسجد در روز ولایت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و سالروز میلاد امام صادق و از طرفی آستانه ۱۸ ربیع الاول، آغاز ساخت مسجد النبی، افتتاح می‌شود.

وی افزود: در روز ۱۶ ربیع الاول اولین نماز جمعه توسط پیامبر اکرم (ص) در مدینه اقامه شده و ۱۸ ربیع الاول نیز اولین اقدام به ساخت مسجد النبی توسط پیامبر اکرم (ص) و همراهان ایشان انجام گرفته است.

وی با اشاره به روایت‌هایی در خصوص ثواب جابه جایی فرش‌های مسجد، افزود: بر اساس این روایات، اگر فردی چراغ مسجدی را روشن کند، تا زمانی که این‌ چراغ روشن می‌ماند، فرشتگان برایش رحمت می‌فرستند. 

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که مساجد مرکز و پایگاه انقلاب اسلامی بودند، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی و اداره جنگ تحمیلی از این کانون انجام می‌گرفت و همین مساجد بودند که زنان و مردان پشت جبهه توانستند به پیروزی دفاع مقدس کمک کنند. علاوه بر آن، عقاید مردم نیز از این کانون‌ها شکل گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم حضور کودکان و نوجوانان در مساجد، افزود: کودکان و خردسالان با حضور در مسجد می‌توانند با آن مانوس شوند و حتی اگر شلوغی کنند، هیچ ایرادی ندارد و مهم، مانوس بودن این کودکان با مسجد است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید فهمیده و روز دانش آموز، بر لزوم توجه و برنامه ریزی برای این قشر جامعه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: امروز دشمن، ما را از نظر فرهنگی مورد هجمه قرار داده است. در جنگ سخت، شناختن دشمن و امکاناتش راحت است اما در جنگ نرم بر خلاف آن، بسیار پیچیده و خطرناک است.

وی افزود: در منازل زیادی از مردم می‌بینیم که کودکان در اتاق‌های جداگانه‌ای از والدین خود زندگی می‌کنند و اینگونه از هم جدا افتاده‌اند، در بررسی‌هایی می‌توان گفت که تهاجم فرهنگی به این اتاق‌های منازل رخنه کرده اما ما خبری نداریم.

وی با بیان این‌که از خصوصیات جنگ نرم، آرام و بی سروصدا بودن آن است، گفت: افکار کودکان در خانه‌ها خراب شده و تفکر و فهم جوانان تغییر یافته است اما این مساجد هستند که می‌توانند با تهاجم فرهنگی مقابله کند، همان طوری که مقام معظم رهبری در حدود ۲۸ سال گذشته همواره این هشدار را داده بودند.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: دنیا، دنیای ارتباطات است و باید از جوانان و نوجوانان خود مراقبت کنیم، از طرفی فشار برای انجام اعمال مستحب نباید بر روی این قشر باشد و همین که بتوانند به واجبات خود عمل کنند و از محرمات دوری کنند هم کفایت می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که ساختن مسجد خوب است اما ساختن نمازخوان از آن هم بهتر است‌، گفت: نباید صرف نگاه ما به دنیای فناپذیر مادی باشد و باید به آخرت خود هم توجه کنیم. باید به یاد خانه ابدی‌مان هم باشیم و با ادای واجبات از محرمات دوری کنیم تا دست خالی از دنیا نرویم.

وی در خاتمه با قدردانی از مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در راه اندازی مراکز فرهنگی اجتماعی افق در جوار امامزادگان و مساجد، بر لزوم انجام اقدامات فرهنگی در مساجد تاکید کرد.

خانقاه، رئیس هیات امنای مسجد حضرت ولیعصر (عج) تبریز در ادامه گفت: بنای این مسجد در سال ۷۴ با اختصاص زمین از طرف اداره راه و شهرسازی شروع شده و در سال ۷۸ نیز حسینیه‌ای در کنار این زمین افتتاح شد و مراسمات مذهبی در آن برگزار می‌شد.

وی افزود: عملیات اصلی این مسجد از سال ۸۲ آغاز و در سال ۸۴ به جهت قطع اعتبارات تا سال ۹۰ متوقف شد. در این سال وارد عمل شده و با همکاری خیران و پشتیبانی هیات امنای دیگر، مسجد را تکمیل کردیم.

وی ادامه داد: در کنار فعالیت عبادی این مسجد، مرکز فرهنگی اجتماعی افق نیز با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه فعالیت می‌کند.

خانقاه از برگزاری کلاس‌های مذهبی و قرآنی مختلف و مراسمات مذهبی و انقلابی در این مسجد خبر داد.

بر اساس این گزارش، در آیین افتتاح این مسجد، نماز مغرب و عشاء به امامت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و اهالی منطقه اقامه شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا