امام حسن مجتبی(ع)، الگوی نفاق‌ستیزی بود
امام حسن مجتبی(ع)، الگوی نفاق‌ستیزی بود

به گزارش نهال امید:نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: خط مقابلِ امام خط نفاق بود و خطی که با امام حسن علیه‌السلام می‌جنگید، خط کفر صریح نبود از این رو امام حسن علیه‌السلام نرمش قهرمانانه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم  در برنامه تلویزیونی با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) با بیان این‌که امام دوم شیعیان مرد سیاست بود، گفت: امام حسن علیه‌السلام که صلح را پذیرفت، در زمان حکومت آن‌حضرت، هم مردم خسته‌ بودند، و هم خواص عارفِ دانا تعدادشان کم بود.

وی بیان کرد: در آن زمان فرصت تربیت‌های خصوصیِ ویژه‌ی علوی نیز، آن‌چنان که باید پیش نمی آمد و کسانی که در آن بیست و سه سال دوران رسول الله ساخته شده بودند، امام مجتبی علیه‌السلام می دانست که آن‌ها را باید حفظ کرد و از هر کدام‌شان بُمبی ساخت که بتواند کاخ ظلم و طغیان را حداقل بلرزاند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که در مقابل خط کفر صریح، خیلی آسان‌تر می‌شود شعار درست کرد، گفت: خط نفاق، شعاربردار نیست، خیلی دشوار می‌شود در مقابلش شعار درست کرد تا مردم را دور آن شعار جمع کرد و طرف را کوبید، با ظرافت باید عمل کرد.

وی با بیان این‌که معاویه هم حد و مرز نگه نداشت، ادامه داد: امام حسن علیه‌السلام نرمش قهرمانانه کرد. نرمشی که حاکی از کمال زورمندی و خونسردی و امید به آینده و تصمیم بر سازندگی آینده تاریخ بود.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا