امام جمعه تبریز: کرونا پیاده‌روی اربعین را تحت تاثیر قرار داد
امام جمعه تبریز: کرونا پیاده‌روی اربعین را تحت تاثیر قرار داد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شیوع ویروس کرونا برنامه‌های برپایی پیاده‌روی اربعین حسینی را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش نهال امید، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، در نشست مدیران و خادمان مواکب اربعین آذربایجان شرقی افزود: با توجه به بسته بودن مرزهای عراق و امکان برقرار نشدن سفر به عتبات، وضعیت پیاده‌روی اربعین هم مشخص نیست.

وی با تاکید بر لزوم حفظ روحیه همدلی و مشارکت بین موکب های اربعین، از مسوولان مواکب استان خواست چنانچه کشور عراق شرایطی برای پذیرش زائران حسینی نداشت، در قالب هیآت مذهبی مواکب ارتباط صمیمی خود را تقویت و حفظ کنند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه حضور گسترده مردمی همه ساله در برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) بازتاب گسترده ای در عرصه بین المللی داشته است، گفت: این میراث معنوی با عظمت به لحاظ معنی و مفهوم و به لحاظ آیینی با اشتیاق و شور روزافزون، بی نظیرترین میراث معنوی زنده بشری به شمار می رود.

حجت الاسلام آل هاشم، با بیان اینکه اربعین فرصتی برای تجلی وحدت بین کشورهای مسلمان است که با حضور موکب ها این شکوه و همدلی تماشایی می شود، ادامه داد: اجتماع اربعین حسینی(ع) بازخوانی بی نظیرترین حماسه تاریخ بشریت برای دفاع از ارزش‌های انسانی و تبیین چهره رحمانی دین حنیف اسلام است.

وی با اشاره به اینکه این اجتماع بزرگ نمادی از پیشتازی امت اسلامی در حق‌جویی، ظلم ستیزی و مبارزه با مستکبران است، یادآوری کرد: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، به خوبی بالندگی بیداری دینی مردم را به تصویر کشیده و نشان می دهد که جوامع اسلامی بویژه شیعیان در مسیر بیداری اسلامی دچار تردید و سستی نشده‌اند.

آذربایجان شرقی سال گذشته با ۲۸ موکب خدمات رسان در ایام اربعین در مسیر راهپیمایی نجف تا کربلا و دیگر شهرهای ایران و عراق از زائران حسینی پذیرایی کرده است.

  • منبع خبر : ایرنا