امام جمعه تبریز: دولت سیزدهم باید دولت وفاق ملی باشد
امام جمعه تبریز: دولت سیزدهم باید دولت وفاق ملی باشد

 امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید دولت وفاق ملی باشد، گفت: اعضای دولت باید یک صدا و هماهنگ بوده و اختلاف نظرهای کارشناسی را در جلسات کارشناسی مطرح کنند و آنچه در جامعه مطرح می‌شود، سیاست و برنامه‌ی روشن و شفاف در همه‌ی عرصه‌ها باشد. به گزارش شنبه نهال امید، حجت الاسلام […]

 امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم باید دولت وفاق ملی باشد، گفت: اعضای دولت باید یک صدا و هماهنگ بوده و اختلاف نظرهای کارشناسی را در جلسات کارشناسی مطرح کنند و آنچه در جامعه مطرح می‌شود، سیاست و برنامه‌ی روشن و شفاف در همه‌ی عرصه‌ها باشد.

به گزارش شنبه نهال امید، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم در برنامه‌ی پیام جمعه‌ با اشاره به قرار داشتن در هفته‌ دولت اظهار کرد: هفته‌ی دولت، هفته‌ قدردانی و سپاس از دولتمردانی است که در راه خدمت به مردم قدم برداشته‌اند و شهیدان رجایی و باهنر دو نام آشنا، با برکت و انسان مکتبی و انقلابی بودند که تا ابد در ذهن امت اسلامی جاویدان خواهند ماند. 

وی ادامه داد: شهیدان رجایی و باهنر در واقع دو قهرمان بودند که در استقامت، ایمان و عمل صالح از دیگران پیشی گرفتند. 

وی با اشاره به انتظار مردم از دولت سیزدهم بیان کرد: دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد و  همه می‌دانند که برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم که حل آن به تلاش بیشتر و انجام مجموعه ای از اقدامات فوری، میان مدت و دراز مدت نیاز دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی یادآوری کرد: پیوست رسانه‌ای و اقناع هنرمندانه‌ افکار عمومی و نخبگان، وظیفه‌ مهم و راهبردی دیگر دولت است که فقدان و یا کمبود آن، هزینه زیادی را به جامعه تحمیل می کند و بر این اساس باید خدمات دولت و حل مشکلات را در اختیار نخبگان قرار دهیم.

وی در خصوص بسته‌های اعلامی دولت  نیز گفت: بسته های برنامه‌ای اعلامی باید منطقی، سنجیده، اثربخش، دارای اهداف روشن بوده و قابلیت سنجش و ارزیابی داشته باشد و انتظار همگانی این است که  دولت جوان حزب الهی در رده های مختلف مدیریت بر اساس شایسته سالاری تایید شود.

امام جمعه‌ی تبریز اضافه کرد: دولت سیزدهم باید در تمامی سطوح از بالا به پایین، نماد مسئولیت‌پذیری، نقدپذیری و سعه‌ صدر انقلابی در مواجهه با مطالبات مردمی و انتقادات نخبگان باشد و مدیران آن نیز باید نماد شفافیت و صداقت باشند، زیرا پاسخگویی و در دسترس بودن به تناسب سطح مدیریت و گفت‌وگوی رودررو با مردم و در میان گذاشتن موفقیت ها، کامیابی‌ها و ناکامی‌ها با آنان، اقناع افکار عمومی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به بحران افغانستان بیان کرد: پیش‌بینی این بود که دولت اشرف غنی ساقط و طالبان بر کابل مسلط شود و اکنون ثابت شده است که نه شرایط طالبان به خاطر تنوع و انشعابات داخلی و نه شرایط کشور افغانستان و مردم آن، اجازه نمی‌دهد که طالبان به تنهایی حکومت را به دست گیرد.

وی در ارتباط با سیاست نهادهای مختلف ایرانی در موضوع افغانستان اضافه کرد: در صورتی که طالبان سودای حکومت‌رانی بر افغانستان را در سر داشته باشد، دولت او محکوم به زوال خواهد شد؛ افغانستان نباید گرفتار جنگ داخلی شود، گفت‌وگوهای بین افغانی ها باید تداوم یافته و منجر به حکومت فراگیر با عدم دخالت آمریکا شود.

امام جمعه تبریز در خصوص موقعیت ویژه‌ جغرافیایی افغانستان نیز تشریح کرد: افغانستان تنها کشوری است که چهار قدرت اول سیاسی و اقتصادی در آن ایفای نقش کرده اند و این نوع تلاقی منافع در کمتر کشوری دیده می‌شود که دلیل آن، موقعیت ویژه‌ی جغرافیایی این کشور بوده و تسلط بر  آن، تسلط بر دروازه‌ی شرق و غرب آسیا است.

وی ادامه داد: وجود تضاد منافع متعدد و زرنگ‌تر شدن طالبان، شرایط افغانستان  را از هر جهت سخت‌تر و پیچیده‌تر کرده که البته نباید با عراق و سوریه مقایسه کرد.

حجت الاسلام آل هاشم در پایان تاکید کرد: در شرایط کنونی، پاکستان با چین نزدیک بوده و آمریکا و روسیه نیز به خاطر مقابله با چین در افغانستان قرابت منافع دارند، در حالی که ایران با هند، روسیه و چین تعامل دارد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایرنا