امام جمعه تبریز: دانشجوی تراز انقلاب باید روشنفکر متدین باشد
امام جمعه تبریز: دانشجوی تراز انقلاب باید روشنفکر متدین باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی باید روشنفکر متدین و مسلمان به معنی تمام کلمه باشد. حجت الاسلام والمسلین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار با دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز با تاکید بر اینکه تشکل های دانشجویی باید ضداستکباری و ضدتحریف باشند، […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: دانشجوی تراز انقلاب اسلامی باید روشنفکر متدین و مسلمان به معنی تمام کلمه باشد.

حجت الاسلام والمسلین محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در دیدار با دانشجویان بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای تبریز با تاکید بر اینکه تشکل های دانشجویی باید ضداستکباری و ضدتحریف باشند، افزود: در کنار این ویژگی باید این تشکل ها ضد فساد، ضد اشرافی گری، ضد حاکمیت تجمل‌گرایانه و زورگویانه و ضد گرایش های انحرافی باشند.

وی اظهار داشت: باید توجه داشت که دانشجوی تراز انقلاب اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب ویژگی های متعددی دارد که باید به آنها توجه خاصی شود.

آل هاشم داشتن فکر و تحلیل روی ریزترین پدیده‌های سیاسی جهان، داشتن روحیه همفکری، همکاری و همدلی، عدالت خواهی با محوریت قانون اساسی، مطالبه‌گری همراه با عقلانیت و ایفای نقش افسری در جنگ نرم را از ویژگی خاص دانشجوی تراز انقلاب برشمرد.

وی ادامه داد: تقوا و ترک گناه و جدی گرفتن رابطه با خدا و اهتمام به راز و نیاز، مناجات و نماز و ارتقای سطح معرفتی و معنوی از جمله توصیه های مهم رهبر انقلاب برای دانشجویان است که نباید این ویژگی های به حاشیه رانده شود.

آل هاشم تاکید کرد: تشکل های دانشجویی باید روحیه ضد استکباری و گرایش های انحرافی را همواره در هر شرایطی حفظ و تقویت کنند.

وی گفت: دانشجو باید روحیه خواستن، مطالبه کردن، مدعی بودن در زمینه مسائل سیاسی و اجتماعی و البته مسائل علمی همراه با عقلانیت را در خود زنده و فعال نگه دارد.

  • منبع خبر : ایرنا