امام جمعه تبریز: تخریب محیط زیست شیطانی است
امام جمعه تبریز: تخریب محیط زیست شیطانی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تخریب محیط زیست، برنامه شیطان و شیطانی است و باید از این کار به شدت اجتناب کنیم.

به گزارش نهال امید، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز دوشنبه در آستانه هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، افزود: در مقابل منطق مواجهه کریمانه دین مبین اسلام با محیط زیست، تخریب و به تباهی کشاندن چهره زیبای آفرینش از اهداف مهم شیطان و جنود آن است.

وی ادامه داد: از این جهت هرگونه تخریب خلقت که به سلامت انسان و جامعه آسیب برساند وسوسه ابلیس است. حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، اظهار کرد: قرآن کریم به صراحت تاکید می کند که یکی از کارهای شیطان و شیطانی تخریب ساختار عالم و آدم است، بنابراین گستره تقابل حق و باطل صحنه و عرصه زیست محیطی را هم در بر می گیرد.

امام جمعه تبریز گفت: به همین دلیل باید از جنگل ها، باغات، درختان و شهرهایمان به خوبی محافظت کرده و محیط زیست مان را سالم نگه داریم.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به نقش درختکاری در تصفیه هوای شهرها و محیط زیست، افزود: در روایت آمده است؛ هرکس یک درخت بکارد و در سایه آن مومنین از درخت و میوه آن استفاده کنند پاداش بزرگی در نزد خداوند متعال دارد.هر ساله پانزدهم تا بیست و یکم اسفند ماه به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است.

ایرنا