امام جمعه تبریز بار دیگر خبرساز شد/ آل‌هاشم و اقدامی نو در نماز جمعه
امام جمعه تبریز بار دیگر خبرساز شد/ آل‌هاشم و اقدامی نو در نماز جمعه

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، امام جمعه تبریز که بارها به دلیل کارهای نو ، در صدر اخبار قرار گرفته است، این بار با ابتکاری نو تمام کارهای اجرایی نماز جمعه این هفته تبریز و سخنران پیش از خطبه نماز جمعه تبریز را به دانش‌آموزان سپرد.

به گزارش نهال امید، چند هفته‌ای که نه، الان چند سالی است امام جمعه تبریز خبرساز شده است و کارهای مردمی این امام جمعه از جمله دستور جمع کردن نرده‌های نماز جمعه و حذف درب تشریفات در نماز جمعه بین مردم و مسؤولان، سوار بر اتوبوس و تاکسی، ایستادن در صف نان، حضور در جمع دانشجویان در خوابگاه و سلف غذا،  تشکیل میز خدمت و رسیدگی به مشکلات مردم در نماز جمعه و …. در رسانه‌های داخلی و خارجی بازتاب زیادی پیدا کرده است.

آل‌هاشم در سال‌های گذشته در سخنرانی‌ها  در خطبه‌ها و در جمع مسئولان کشوری و استانی تاکید کرده است که به جوانان به ویژه نیروهای جوانان حزب‌اللهی میدان و مسئولیت داده شود و راه‌حل مشکلات و نارسایی‌ها را در میدان دادن به جوانان می‌داند.

امروز ۱۴ آبان ۱۴۰۰ باز در یکی از  ابتکارات دیگر، امام جمعه تبریز تمام کارهای اجرایی نماز جمعه تبریز را به مناسبت هفته بسیج دانش‌آموزی به دانش‌آموزان جوان سپرده شد.

در  تمام کارهای اجرایی نماز جمعه تبریز، قرائت قرآن، مجری، سخنران پیش از خطبه‌ نماز جمعه تبریز دانش‌آموزان بودند.

امام جمعه تبریز این  امر را به مناسبت روز دانش آموز عملی کرده است.

رویکرد و رفتار مردمی حجت‌الاسلام آل‌هاشم در سال‌جاری پس از انتصاب مورد توجه مردم و رسانه‌ها بوده به طوریکه تجلیل از نخبگان در بین صلاتین در نماز جمعه و پیگیری مسائل خبرنگاران، حضور در سالن‌های تئاتر و  سینما، تردد در شهر با وسایل نقلیه عمومی در اوج آلودگی هوای تبریز، بازدید از دانشگاه و صرف غذا با دانشجویان در سلف‌ دانشگاه و حضور در بازی تراکتورسازی و استقلال در ورزشگاه یادگار امام تبریز از رفتارهایی است که به شدت مورد استقبال مردم،رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفته است.

 اداره نماز جمعه تبریز توسط دانش‌آموزان نخبه بسیجی

وحید فرشباف، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی در این زمینه گفت: امروز تمام کارهای اجرایی نماز جمعه تبریز توسط دانش‌آموزان و تشکل های دانش آموزی به ویژه دانش آموزان نخبه بسیجی انجام شد به طوریکه مهدی مناف‌زاده نخبه از مدرسه صدرا تبریز و عضو کنگره ملی همفکری آینده‌سازان کشور حضور پررنگ در این مورد داشت همچنین اذان و مکبر توسط علی خیری، قرآن توسط امیرحسین احدی نفر اول مسابقات استانی از مدرسه فردوسی،بیانیه توسط سبحان مرادی زاده رئیس مجمع علوی استان آذربایجان‌شرقی اجرایی شد.

فرشباف گفت: سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تبریز نیز احد ترکمانی،دانش‌آموز نخبه از مدرسه تیزهوشان شهید مدنی تبریز و دارنده مدال برنز المپیاد علوم جغرافیا بود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بحث گام دوم، ۴۰ سال گذشته انقلاب برای دانش‌آموزان تبیین و مسیر پیش روی این حرکت عظیم برای دانش‌آموزان ترسیم خواهد شد، چرا که تکرار ۴۰ باره عنوان جوان و نوجوان در سخنان رهبری نشان از اهمیت این نسل دارد و تلاش خواهیم کرد، ارزش‌های مورد تأکید رهبری در این سند را بین دانش‌آموزان تقویت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از ۵۰ دانش‌آموز دختر و پسر تمام کارهای اجرایی نماز جمعه تبریز را برعهده داشتند.

  • منبع خبر : فارس نیوز