الهامی از ارایه تاکتیک به تراکتور ناتوان است
الهامی از ارایه تاکتیک به تراکتور ناتوان است

کارشناس، پیشکسوت و کاپیتان دهه ۵۰ و ۶۰ تیم تراکتور گفت: ساکت الهامی به دلیل دانش فنی پایین، توان ارایه تاکتیک‌های روز فوتبال به بازیکنان تیم را ندارد.

میرمجید ناظمی، افزود: متاسفانه مدیران باشگاه تراکتور فریب چند نتیجه خوب الهامی در شرایط بحرانی تیم را خوردند و انتخاب مناسبی برای سرمربیگری تیم صورت ندادند، چون تیم بزرگی مثل تراکتور باید سکان هدایت فنی خود را به کسی بسپارد که علاوه بر اسم و رسم، دارای تجریه و سبک و سیاق خاص مربیگری نیز باشد تا تیم را در طول لیگ به درستی هدایت کرده و نتایجی در خور شان این تیم کسب کند.

وی اظهار داشت: الهامی هرچقدر هم مربی توانمندی باشد در نهایت در تیم های مختلف به عنوان دستیار و تمرین دهنده کار کرده است که به نظرم سرمربی کردن او در تراکتور اشتباه بزرگ مدیران باشگاه بود.

ناظمی با اشاره به بازی روز گذشته ترکتور مقابل تیم ته جدولی گل گهر، گفت: در حالی که تیم حریف با ۶ نفر به طور کامل در لاک دفاعی فرو رفته بود و تمام هدفش استفاده از ضدحملات بود، سرمربی تیم باید فوری تیم را دو مهاجمه می کرد و علاوه بر عمق دفاعی از جناحین نیز اقدام به سانتر می کرد، که تا دقایق پایانی چنین تغییراتی را ندیدیم.

وی یکی از نقاط قوت تراکتور در فصل جاری را شوت زنی عنوان و اضافه کرد: این در حالی است که در بازی روز گذشته تنها دو شوت از سوی حاج صفی و ایمانی را شاهد بودیم که یکی به تیر خورد و دیگری به گل تساوی تراکتور تبدیل شد، اما تفکرات کادر فنی استفاده از این تاکتیک را به بازیکنان نمی داد.

ناظمی با بیان اینکه اقدام به تعویض ها از سوی الهامی بسیار دیرهنگام انجام می شود، ادامه داد: بازی مقابل گل گهر که تراکتور به لحاظ رسیدن به گل به بن بست خورده بود، بهترین فرصت برای ایجاد تغییرات تاکتیکی و جایگزینی مهاجم الجزایری به جای نفرات میانی بود تا تیم با دو مهاجم حمله کند و با استفاده از قدرت سرزنی حمزایی و سرعت انصاری به گل برسد.

وی بزرگترین مشکل کنونی تراکتور را نداشتن فوروارد تمام کننده کامل دانست و اظهار داشت: وقتی تیم با این مشکل دست به گریبان است باید با تنوع تاکتیکی و استفاده از ارسال توپ های عرضی و عمقی و سانتر از جناحین به دروازه حریف یورش برد.

کاپیتان تراکتور در جام تخت جمشید، وضعیت کلی این تیم در فصل جاری لیگ برتر را چندان امیدوارکننده ندانست و افزود: اعتقاد دارم نتایج سینوسی تیم تا پایان لیگ ادامه یابد، مگر اینکه اتفاق خاصی در کادرفنی و نوع بازی تیم بیفتد.

ناظمی یادآوری کرد: در تیمی که سرمربی نتواند درس تاکتیکی به بازیکنانی چون شجاعی، دژاگه، حاج صفی و ایمانی بدهد، نباید انتظارات زیادی داشت.

به گزارش ایرنا، تیم تراکتور تبریز در بازی روز گذشته مقابل گل گهر سیرجان به نتیجه تساوی ۱ بر۱ دست یافت تا با توجه توقف تمام مدعیان در هفته ۱۹، فرصت کاهش فاصله با صدر جدول را از دست بدهد.

این تیم در هفته ۲۰ لیگ برتر، روز جمعه ۲۵ بهمن جاری در تبریز میزبان سایپای تهران است.

تراکتور هم اکنون با ۳۴ امتیاز در رده سوم جدول رده بندی قرار دارد که با تیم رده چهارمی استقلال با یک بازی کمتر، تنها یک امتیاز اختلاف دارد.

  • منبع خبر : ایرنا