اقتصاد گردشگری در آذربایجان شرقی ایجاد شده است
اقتصاد گردشگری در آذربایجان شرقی ایجاد شده است

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی با اشاره به این‌که اقتصاد گردشگری در آذربایجان شرقی ایجاد شده است، گفت: آذربایجان شرقی از مهم‌ترین استان‌های با ظرفیت غنی در حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که طی سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجه ظرفیت‌های آن هستیم. علی‌اصغر مونسان روز دوشنبه ۲۴ خرداد در نشستی […]

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی با اشاره به این‌که اقتصاد گردشگری در آذربایجان شرقی ایجاد شده است، گفت: آذربایجان شرقی از مهم‌ترین استان‌های با ظرفیت غنی در حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که طی سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجه ظرفیت‌های آن هستیم.

علی‌اصغر مونسان روز دوشنبه ۲۴ خرداد در نشستی با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تنوع‌بخشی به محصولات گردشگری در آذربایجان‌ شرقی موجب درخشش این استان در این حوزه شده است، گفت: با توسعه اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و بوم‌گردی شاهد استقبال بی‌نظیر گردشگران از جاذبه‌های گردشگری این استان هستیم و تبریز به مقصد شمار زیادی از گردشگران خارجی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری حق بهره‌برداری از آثار تاریخی استان، اقتصاد جدیدی را در حوزه میراث ‌فرهنگی و گردشگری استان ایجاد کرده است، ادامه داد: یکی از اقدامات مهم وزارت میراث فرهنگی، فراهم‌سازی فرصت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آثار تاریخی است که به دنبال آن ضمن مرمت آثار توسط بخش خصوصی با تعریف کاربری فرهنگی موجبات رونق اقتصادی این صنعت در استان فراهم شده است.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در ادامه با اشاره به این‌که ثبت جهانی جنگل‌های ارسباران یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم استان است که در دستور کار این وزارت قرار دارد، افزود: ثبت جهانی ارسباران از اولویت های مهم وزارت محسوب می‌شود و در تلاشیم تا با اصلاحات لازم در این پرونده و پیشبرد آن ذیل پرونده هیرکانی، بخشی از جنگل‌های ارسباران را به ثبت جهانی برسانیم.

وی در ادامه پیشبرد اهداف توسعه‌ای و حفاظت مجموعه تاریخی ربع رشیدی را در اولویت برنامه‌های وزارت میراث‌فرهنگی عنوان کرد و گفت: باتوجه به ارزش و اهمیت مجموعه تاریخی ربع رشیدی، توسعه و پیشبرد اهداف کاوشی و باستان‌شناسی این مجموعه فاخر در دستور کار قرار دارد، بطوریکه تاکنون ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای کاوش‌ها و تملک اراضی اطراف اختصاص دادیم که در این راستا تملک های بخش عمده آن انجام شده و در راستای ادامه عملیات اعتبارات ویژه برای ادامه کاوش ها تخصیص خواهیم داد.

مونسان همچنین بر توجه ویژه به رونق هنرصنعت فرش دستباف تأکید کرد و گفت: متأسفانه این هنر در سازمان صمت مورد توجه کافی قرار نمی گیرد و تاکید ما برای بازگشت حوزه فرش ذیل وزارت میراث فرهنگی است که قطعا در اولویت ما قرار دارد.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا