افزایش ۶ درصدی تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی
افزایش ۶ درصدی تردد در جاده‌های آذربایجان‌شرقی

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه اول امسال ۱۲۴ میلیون و ۹۲۴ هزار تردد خودرو در جاده‌های استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد. حسین بلوکی، افزود: این تعداد تردد خودروها توسط ۸۴ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده […]

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در نیمه اول امسال ۱۲۴ میلیون و ۹۲۴ هزار تردد خودرو در جاده‌های استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

حسین بلوکی، افزود: این تعداد تردد خودروها توسط ۸۴ دستگاه ترددشمار آنلاین در جاده های مختلف استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از کل تردد ثبت شده ۱۴ درصد مربوط به وسایل نقلیه سنگین و ۸۶ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک است، اظهار داشت: در این بازه زمانی مسیرهای رفت و برگشت ایلخچی – تبریز با ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تردد، صوفیان – تبریز با ۱۰میلیون و ۴۰۰ هزار تردد و آذرشهر- ایلخچی با ۶ میلیون و ۷۲۱ هزار تردد، پرترددترین جاده های استان بودند.

مسوول مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: مسیرهای بناب – مراغه، ملکان – بناب، خواجه – تبریز و تبریز- خواجه نیز از دیگر پرترددترین جاده های استان بودند.

بلوکی، ادامه داد: میزان سرعت غیرمجاز خودروهای ترددکننده جاده ای در این مدت بیش از ۶ درصد کل ترددها و میزان عدم رعایت فاصله طولی خودروها ۱۸ درصد بود.

وی یادآوری کرد: در نیمه نخست سال جاری تعداد ۱۸۷ هزار و ۵۲۲ مورد تماس تلفنی با مرکز تلفن گویای ۱۴۱ این اداره کل برقرار شده که توسط کارشناسان این مرکز پاسخ لازم داده شده است.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.