افزایش ۴۳ درصدی صادرات کشاورزی آذربایجان‌شرقی
افزایش ۴۳ درصدی صادرات کشاورزی آذربایجان‌شرقی

معاون‌ برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به صادرات ۴۱۷ میلیون دلاری محصولات کشاورزی استان در سال گذشته، گفت: این رقم نسبت به سال قبل از آن ۴۳ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش نهال امید، فیروز باقرزاده در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و اقتصاد مقاومتی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی، میزان صادرات بخش کشاورزی سال ۱۳۹۷ استان را ۲۹۰ میلیون دلار و میزان صادرات پارسال را نیز  ۴۱۷ میلیون دلار دانست و افزود: برنامه سال جاری بخش کشاورزی استان نیز صادرات ۴۲۰ میلیون دلاری بخش کشاورزی می باشد که امیدوارم با از بین رفتن کرونا بتوانیم این رقم را محقق سازیم.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۸ همراه با مسائل و مشکلات خاصی برای بخش کشاورزی بود، ادامه داد: عوارض ناشی از تحریم، مسائل مربوط به تغییرات اقلیمی پایان سال و مشکلات ایجاد شده از بیماری کرونا اثرات سوء بر تولید و حوادثی برای بهره برداران و متولیان بخش کشاورزی داشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بررسی، تجزیه و تحلیل عملکرد و آمار و اطلاعات نشان می دهد در سال های اخیر توسعه کشت های گلخانه ای و شهرک های گلخانه ای، توسعه سیستم های نوین آبیاری تحت فشار و کشت های جایگزین از پیشرفت های خوبی برخوردار بوده است.

باقرزاده تاکید کرد: همکاری و همراهی تشکل ها با متولیان امور و تولیدکنندگان در پیشرفت و پیشبرد تکالیف و اهداف بخش کشاورزی بسیار اثرگذار بوده است.

وی همچنین گفت: نقش تسهیلات بانکی در تولید بسیار مهم است، بانک کشاورزی به عنوان بانک تخصصی بهره برداران را حمایت می نماید، اما بر اساس قوانین، سایر بانک ها نیز می بایستی حدود ۱۸ درصد از منابع داخلی خود را در راستای حمایت از تولید در اختیار بخش کشاورزی قرار دهند که براساس برنامه تدوین شده جهش تولید امید است این اتفاق صورت بگیرد.

  • منبع خبر : ایرنا