افزایش ۴۰ درصدی صادرات استان در شش ماه نخست سال
افزایش ۴۰ درصدی صادرات استان در شش ماه نخست سال

استاندار آذربایجان شرقی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری صادرات استان حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است. محمدرضا پورمحمدی عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: نباید با یکسری سیاست‌های نادرست آسیب‌هایی به بدنه تولید و صنعت وارد کرده و کاری کنیم که کارآفرینان و تولیدکنندگان دلسرد شوند. وی […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: طی شش ماهه نخست سال جاری صادرات استان حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدرضا پورمحمدی عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، اظهار کرد: نباید با یکسری سیاست‌های نادرست آسیب‌هایی به بدنه تولید و صنعت وارد کرده و کاری کنیم که کارآفرینان و تولیدکنندگان دلسرد شوند.

وی با بیان این‌که روند امور واگذاری‌ها باید به صورت صحیح و قانونی اجرا شود، گفت: زحمتی که تولیدی های ما در این فضایی که با تحریم‌ها و مشکلات دیگر مواجه هستیم متحمل می‌شوند، قابل تقدیر است و باید تمامی موانع از سر راه تولید کنندگان برداشته شود.

وی در رابطه با طولانی شدن اتمام پروژه‌های عمرانی، تصریح کرد: باتوجه به محدود بودن منابع دولتی، باید از توان بخش خصوصی و شرکت‌های سرمایه گذاری استفاده کنیم؛ بر این اساس مقرر شد تا سایتی را راه اندازی کرده و پروژه‌هایی که نیاز به سرمایه‌گذاری دارند را در آن سایت معرفی کنیم.

پورمحمدی پروژه بزرگراه تبریز_ سهند را یکی از طرح‌های نیمه تمام استان عنوان کرد و گفت: میزان پیشرفت این پروژه در ابتدای دوره استانداری بنده ۴۲ درصد بود که اکنون به ۹۸ درصد رسیده است.

به گفته وی، در روزهای پایانی آبان ماه سال جاری شاهد افتتاح این پروژه با حضور وزیر راه و شهرسازی خواهیم بود. 

وی در خصوص دریافت اجاره اراضی بسترهای مسیل از معدن کاران افزود:  نباید هیچ گونه اجاره بهایی از معدن کاران اخذ شود و اگر فعالیت معدنی در یک نقاطی منجر به بسته شدن مسیر رودخانه شده یا آثار زیست محیطی همراه داشته باشد، قطعا برابر مقررات برخورد خواهد شد.

پورمحمدی همچنین در خصوص یکی از دستورات جلسه که در رابطه با مشکلات مربوط به صادرات به خصوص صادرات بخش کشاورزی بود، بیان کرد: باید در راستای تسهیل در امور گمرکی، گمرکات استان به صورت دو شیفته و حتی خارج از وقت اداری فعالیت کنند تا مشکلاتی بر سر راه صادرکنندگان ایجاد نشود.

  • منبع خبر : ایسنا