افزایش واحدهای تولیدی الکل به ۳۴ مورد در آذربایجان‌شرقی
افزایش واحدهای تولیدی الکل به ۳۴ مورد در آذربایجان‌شرقی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پس از شیوع کرونا تعداد واحدهای تولید الکل در استان از سه واحد استاندارد به ۳۴ واحد افزایش یافته است، گفت: روزانه پنج هزار لیتر الکل در این استان تولید می‌شود و این مقدار در حال افزایش است.

به گزارش نهال امید، حبیب امین زاده اظهار کرد: آذربایجان شرقی از لحاظ ظرفیت واحدهای آرایشی و ضدعفونی کننده رتبه ۲ کشوری را دارد و با توجه به نیاز الکل، خط تولید بسیاری از این واحدها به تولید این محصول عوض شده و هم اکنون نیز تلاش می کنیم ظرفیت تولید الکل را در استان به ۴۰ هزار لیتر در روز افزایش دهیم.  

وی همچنین از ساخت الکل بدون حلال بر مبنای آب و نانوذرات در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: واحدهای دانش بنیان نیز در آذربایجان شرقی این نوع الکل را طراحی و تولید کردند.  

امین زاده ادامه داد: وضعیت آذربایجان شرقی در تولید الکل به سطحی رسیده است که تقاضای صادرات نیز اخذ شده و در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.  

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: روزانه ۳۷۵هزار عدد ماسک نیز در واحدهای اتوماتیک تولید ماسک استان، تولید می شود.

امین زاده با اشاره به اینکه یکهزار و ۲۰۰ دستگاه تمام اتوماتیک تولید ماسک در آذربایجان شرقی با ظرفیت اسمی راه اندازی شده و به سایر استان های کشور نیز دستگاه ارسال شده است، افزود: البته واحدهای دیگری هم فعالیت می کنند که تمام اتوماتیک نبوده و واحدهای جهادی، بسیج اصناف، بسیج مستضعفان و سپاه نیز علاوه بر آنها تولید دارند و تامین مواد اولیه این واحدها نیز به صورت کامل توسط سازمان انجام می شود.

وی اظهار کرد: سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده قیمت تمام شده عمده فروشی هر عدد ماسک را  یکهزار و ۳۰۰ تومان اعلام کرده که با هفت درصد سود و هزینه های توزیع ۱۵۰۰ تومان برای مصرف کننده تمام می شود و شرکت هایی که مجوز توزیع اخذ کرده اند می توانند اقلام بهداشتی کرونایی را به داروخانه ها و صنف های مرتبط عرضه کنند.

امین زاده در پاسخ به علت ۲ نرخی شدن و نوسان قیمت ماسک و دستکش لاتکس و عرضه در بازار به بالاتر از قیمت تعیین شده، گفت: افزایش قیمت «ملت بلو» به عنوان لایه میانی ماسک های سه لایه استاندارد، تامین مواد اولیه شرکت های تولید کننده از بازار آزاد و فروش آن در این بازار، دلایل نوسان قیمت ماسک است که البته این شرکت ها معرفی شده از طرف سازمان نیستند.  

با ۲نرخی شدن و نوسان قیمت ماسک در بازار به شدت مقابله می کنیم

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: در روزهای آینده و به زودی نظارت بیشتر و دقیق تری بر کیفیت ماسک های تولیدی در استان اعمال می شود و به شدت با ۲ نرخی شدن قیمت ماسک در بازار مقابله خواهد شد.

امین زاد اضافه کرد: ۴۸ واحد تولیدی ماسک و ۲۸ واحد تولیدی دستکش لاتکس در این استان فعال شده اند که قبل از کرونا یک واحد تولیدی ماسک که پنج هزار عدد تولید داشت، یک واحد تولیدی الکل و یک واحد تولیدی دستکش لاتکس در آذربایجان شرقی تولید داشتند۴۸ واحد تولیدی ماسک، ۲۸ واحد تولیدی دستکش لاتکس و ۳۴ واحد تولیدی مواد ضدعفونی در این استان فعال شده اند که قبل از کرونا یک واحد تولیدی ماسک که پنج هزار عدد تولید داشت، یک واحد تولیدی الکل و یک واحد تولیدی دستکش لاتکس در آذربایجان شرقی تولید داشتند.

  • منبع خبر : ایرنا