افزایش مراجعه قشر باسواد و مرفه به بیمارستان‌ها بر اثر ابتلا به کرونا
افزایش مراجعه قشر باسواد و مرفه به بیمارستان‌ها بر اثر ابتلا به کرونا

یک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به تغییر الگوی بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها گفت: طی هفته‌های گذشته مراجعه قشر باسواد و مرفه به بیمارستان‌ها بر اثر ابتلا به کرونا افزایش یافته است.

به گزارش نهال امید، دکتر مهدی حقدوست در تشریح این خبر اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مبتلایان و مراجعان طی هفته‌های گذشته در یک جشن تولد یا مهمانی کوچک چه در خانه و چه در کافی شاپ یا رستوران شرکت کرده‌اند.

وی افزود: در ماه‌های گذشته و روزهای ابتدایی شیوع کرونا با مبتلایان زیادی از قشر بی‌سواد و کم سواد و یا ساکنان مناطق کم برخوردار مواجه بودیم، اما اکنون مراجعه این قشر کم شده است.

وی خاطرنشان کرد: حداقل یک و نیم سال با کرونا زندگی خواهیم کرد، از این رو باید به آن عادت کنیم و زندگی عادی را کنار بگذاریم، هر جا که چند نفر از اعضای فامیل بر اثر دلتنگی یا بی‌حوصله‌گی دور هم جمع شده‌اند، همه‌گی مبتلا شده‌‍‌اند.

حقدوست افزود: توصیه می‌کنم مردم در صورت عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی و مواردی مانند شست و شوی دست‌ها، استفاده از ماسک را در اولویت قرار داده و حتما ماسک بزنند، چرا که ماسک جامعه را نجات می‌دهد.

وی در خاتمه با بیان اینکه ویروس کرونا هشت دقیقه پس از استفاده از الکل از بین می‌رود، خاطرنشان کرد: شست و شو با صابون، ویروس را در ۶۰ ثانیه از بین می‌برد، اما در صورت استفاده از الکل باید پنج الی هشت دقیقه و تا زمان خشک شدن الکل منتظر ماند.

  • منبع خبر : ایسنا