افزایش غلظت آلودگی و پایداری هوا/ ورود سامانه بارشی از شنبه
افزایش غلظت آلودگی و پایداری هوا/ ورود سامانه بارشی از شنبه

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: از شامگاه روز جمعه و صبح شنبه سامانه بارشی جدیدی که متشکل از باران و برف است وارد آسمان استان خواهد شد.

به گزارش نهال امید، محمد اشجعی با بیان اینکه سامانه جدید بارشی از اواخر روز جمعه وارد کشور خواهد شد گفت: از شامگاه روز جمعه و صبح شنبه سامانه بارشی جدیدی که متشکل از باران و برف است وارد آسمان استان خواهد شد.

او گفت: فعالیت این سامانه اغلب در نواحی جنوبی استان خواهد بود، همچنین کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای برای هفته آینده پیش‌بینی می‌شود. این سامانه در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل کولاک فعالیت خواهد کرد. مه گرفتگی لغزنده بودن مسیر تردد در برخی نواحی از اثرات مخاطره‌ای این سامانه خواهد بود.

اشجعی با اشاره به وضعیت جوی شهرهای استان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، جلفا با ۱۰ درجه و ورزقان با منفی ۱۱، به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان را تشکیل داده‌اند. دمای هوای تبریز نیز در گرمترین زمان ۶ درجه و سرترین ساعت به صفر درجه رسیده است، دمای کنونی  تبریز نیز ۵ درجه بالای صفر است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان تصریح کرد: سامانه ای که هم اکنون در آسمان تبریز وجود دارد احتمال می‌رود به صورت باران فعال شود. امروز و فردا میزان پایداری هوا ثابت بود بنابراین احتمال افزایش غلظت آلایندگی در کلانشهر تبریز وجود دارد.

  • منبع خبر : شهریار