افزایش سرانه فضای سبز شهری با افتتاح هشت پارک در دهه مبارک فجر
افزایش سرانه فضای سبز شهری با افتتاح هشت پارک در دهه مبارک فجر

۸ پارک محله‌ای در راستای افزایش سرانه فضای سبز تبریز، در دهه مبارک فجر مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گزارش نهال امید، افزیش سرانه فضای سبز شهری یکی از برنامه‌های راهبردی مدیریت شهری در راستای بازیابی هویت باغ‌شهری تبریز می باشد. در این راستا طرح پارک‌های محله‌ای از دو سال پیش آغاز و با پروژه‌های مختلف در  مناطق دهگانه شهرداری به اجرا گذاشته شده است.

بوستان گلکار در منطقه یک شهرداری تبریز به مساحت ۵هزار و ۵۰۰متر مربع­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال به اتمام رسیده و آماده افتتاح است.  پارک محله‌ای انتهای بلوار یوسف آباد به متراژ۳هزار و ۳۵۰ متر مربع و با اعتبار۳۰ میلیارد ریال از دیپر پروژه‌های این منطقه است که آماده بهره‌برداری و افتتاح تا پایان سال است؛ همچنین در این منطقه شاهد کلنگ‌زنی پارک ابریشم به متراژ ۸هزار مترمربع و و احداث آن با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، خواهیم بود.

در منطقه دو شهرداری تبریز در دهه مبارک فجر شاهد بهسازی و ساماندهی پارک محله‌ای سهند با اعتبار ۳ میلیارد ریال خواهیم بود.

منطقه سه شهرداری تبریز یکی از فعال‌ترین مناطق در حوزه فضای سبز شهری و احداث پارک‌های محله‌ای است که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی چندین پروژه این منطقه به افتتاح می رسد. پارک محله‌ای تجلایی واقع در شهرک شهید تجلایی، به مساحت ۴هزار و ۵۰۰مترمربع  و با اعتبار ۳ میلیارد ریال، آماده افتتاح است؛ همچنین پارک محله‌ای خیابان دفاع به مساحت ۴هزار و ۳۰۰مترمربع و با اعتبار ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به احداث رسیده و تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می گیرد؛ در نهایت، کار ساخت  پارک حاشیه‌ای یاس در اتوبان شهید کسایی به مساحت ۲۰هزار مترمربع و با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده و به زودی افتتاح می شود.

منطقه ۱۰ شهرداری تبریز نیز یکی از مناطقی است که نیاز مبرم به فضای سبز دارد و از این رو پارک آخر خیابان مفتح با اعتبار ۵ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد، انتظار می رود تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

  • منبع خبر : شهریار