افراد بالای ۱۸ سال نسبت به تزریق دز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند
افراد بالای ۱۸ سال نسبت به تزریق دز چهارم واکسن کرونا اقدام کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: برای تکمیل واکسیناسیون کلیه افراد بالای ۱۸ سال که دز سوم واکسن را دریافت کرده و شش ماه از تزریق دز سوم می‌گذرد برای تزریق دز چهارم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

به گزارش نهال امید ، محمد میرزاپور در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: کلیه افراد ۵ تا ۱۸ سال نیز باید دو دُز واکسن خود را تزریق کرده و در این راستا تزریق واکسن کرونا در کلیه مراکز سلامت در ساعت اداری انجام می‌شود.

وی گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت در کشور و در جهت پیشگیری از اوج مجدد بیماری در شهرستان اهر و اهمیت واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از تمام همشهریان عزیز تقاضا داریم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

میرزاپور افزود: در حال حاضر آمار واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال که نوبت سوم واکسن را تزریق کردند ۶۳ درصد، افراد ۵ تا ۱۸ سال نوبت اول ۷۴ درصد و افراد ۵ تا ۱۸ سال نوبت دوم ۵۶ درصد می باشد.

وی در ادامه برای جلوگیری از اوجگیری مجدد کرونا در شهرستان اهر به چند مورد اشاره کرد و گفت: استفاده از ماسک در کلیه ی تجمعات و بیرون از منزل نقش مهمی در کاهش انتقال بیماری دارد و افرادی که علائم تنفسی(سرفه، گلودرد،تب و علائم گوارشی و…) باید تا بهبود علائم از حضور در اماکن عمومی و تجمعات خودداری کنند.

میرزاپور آمار کل کرونایی در شهرستان اهر ۱۲۶۹۶ مورد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۷۹۱ مورد شهری، ۱۹۰۵ مورد روستایی بوده و آمار فوتی ها نیز ۳۲۵ نفر است.

  • منبع خبر : ایسنا