افتتاح یک هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال طرح کشاورزی در آذربایجان‌شرقی
افتتاح یک هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال طرح کشاورزی در آذربایجان‌شرقی

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ۸۲ طرح کشاورزی با اعتباری افزون بر یک هزار و ۵۳۴ میلیارد ریال همزمان با هفته جهادکشاورزی در این استان به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش نهال امید، اکبر فتحی افزود: برای راه اندازی این طرح ها ۴۸ میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال از اعتبارات ملی- دولتی، ۳۰۴ میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۷۸۰ میلیارد و ۹۳۳ میلیون ریال آورده شخصی هزینه شده است.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: با افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها برای یکهزار و ۸۳۹ نفر به طور دائمی و ۲ هزار و ۲۱۴ نفر به صورت موقت اشتغالزایی می شود، همچنین با راه اندازی پروژه های مذکور اشتغال سه هزار و ۸۵۳ نفر تثبیت و پنج هزار و ۸۹۷ خانوار از این پروژه ها بهره مند می شوند. 

وی با تبریک سالروز تشکیل جهادسازندگی، اظهار کرد: از آغازین روزهای شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، اندیشه کشاورزی و کشاورزان ایرانی، همواره در کلام رهبر انقلاب نقش گرفته و بارها در سخنرانی ها و اعلامیه های روشنگرانه، از کشاورزان به نیکی یاد کرده و نقش و تاثیر ویژه این قشر سخت کوش را در رشد اقتصادی و نیل به آبادانی و استقلال سیاسی کشور خاطرنشان ساخته اند.

فتحی با بیان اینکه ۲۷ خرداد مصادف با سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی مبنی بر تشکیل جهادسازندگی است که به نام روز و هفته جهادکشاورزی (۲۱ الی ۲۷ خرداد) نام گرفته است، افزود: بخش کشاورزی از جمله ارکان‌ مهم اقتصاد مقاومتی و امنیت غذایی کشور محسوب می شود لذا همه تلاش خدمتگزاران در این سازمان بر تحقق محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در زیربخش های کشاورزی و اقتصاد مقاومتی جهت نیل به خودکفایی در محصولات اساسی و تحقق فرمایشات ایشان در راستای جهش تولید می باشد.

فتحی  با اشاره به شعار امسال هفته جهادکشاورزی «کشاورزی ، جهش تولید و امنیت غذایی» اظهار کرد: غبار روبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدا در تبریز و شهرستان ها، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران ، حضور مدیران سازمان در برنامه های رادیو و تلویزیون از جمله برنامه های پیش بینی شده سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در هفته جهادکشاورزی است.

  • منبع خبر : ایرنا