افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز
افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: همزمان با فرا رسیدن روز ملی شعر و ادب فارسی، روز بزرگداشت استاد شهریار، نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره ملی خط نستعلیق تبریز با موضوع اشعار استاد شهریار در نگارخانه‌های استاد میر علی تبریزی و استاد علی اکبر یاسمی برگزار می‌شود.

به گزارش نهال امید حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حمیدی اظهار کرد: یادمان مبدع خط نستعلیق استاد میرعلی تبریزی با موضوع اشعار استاد سید محمدحسین شهریار در قالب ۱۳۰ اثر منتخب از خوشنویسان برجسته از ساعت ۱۱ امروز پنجشنبه ۲۵ شهریور با حضور مسئولان شهری افتتاح می‌شود.

وی، بسترسازی برای به‌کارگیری متون ادبی در تولید آثار فاخر فرهنگی و هنری در راستای ارج نهادن به مقام شامخ مبدع خط نستعلیق استاد میرعلی تبریزی، پاسداشت مقام استاد شهریار و آشنایی نسل جوان با گنجینه‌های ارزشمند و مفاخر هنری و همچنین معرفی و بسط فرهنگ و ادب آذربایجان را از اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اینکه تبریز خاستگاه خط نستعلیق است، اشاعه و ترویج هنر خوشنویسی و فرهنگ اسلامی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری، ارج‌گذاری به مفاخر و هنرمندان و شناسایی و معرفی استعدادهای هنری در عرصه خط نستعلیق را از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی افزود: شهروندان می‌توانند جلوه ماندگار اشعار پرنغز شهریار را در قاب آثار خوشنویسی از ۲۵ تا ۳۱ شهریور در نگارخانه‌های استاد میرعلی تبریزی و استاد علی اکبر یاسمی مشاهده کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا