اغلب مشکلات، نشات گرفته از سوء مدیریت است
اغلب مشکلات، نشات گرفته از سوء مدیریت است

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث مدیریت مشکل داریم و اغلب موضوعاتی که با آن‌ها درگیر هستیم نشات گرفته از عدم توان مدیریت و سوءمدیریت است.

به گزارش نهال امید، روح الله متفکرآزاد در جلسه تبادل نظر بخش کارگری و بازنشسته استان با مجمع نمایندگان استان، گفت: نزدیک به ۴۰ روز است که از زمان آغاز فعالیت مجلس سپری می‌شود، طی این مدت با فشارهای زیادی در رابطه با مسائل و مشکلات انباشته شده مواجه بودیم اما مردم نگاه امیدوارانه‌ای به این دوره از مجلس دارند و جو حاکم بر مجلس نیز جوی کاری است.

وی افزود: بخش اعظم مشکلات، مربوط به مشکلات اجرایی است به طوری که، مجلس باید در راستای قانون گذاری و نظارت ورود کند، اما بیشتر باید در راستای نظارت گام بردارد.

وی ادامه داد: برای حل مشکلات، قانون داریم، اما این قوانین باید مورد بازنگری و تغییر قرار گیرند.

متفکرآزاد اظهار کرد: رسیدگی به معیشت بازنشستگان و کارگران به عنوان یک وظیفه برعهده حاکمیت است و اثرات آن فقط معطوف به زندگی خود بازنشسته و کارگر نیست، بلکه در راستای ایجاد امید در آینده کشور تاثیر دارد.

وی با بیان این‌که قوانین کافی در حوزه تامین اجتماعی، وجود دارد، اظهار کرد: فقط باید این قوانین پیگیری شود.

وی متذکر شد: سهم یک کارگر ایرانی از قیمت تمام شده تولید به هشت درصد هم نمی‌رسد در حالی که این عدد برای برخی کشورهای اروپایی حتی تا ۳۰ درصد هم می‌رسد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید وضعیت عدم ورود ارز، تحریم و موانع تولید را بشناسیم و سپس در راستای رونق تولید و رفاه کارگران و مستمری بگیران ورود پیدا کنیم که این حوزه نیز یک بحث علمی و مدیریت جامعه است.

وی در خاتمه گفت: برای نهادینه سازی حس آرامش، باید جامعه از حیات خلوت برخی افراد خارج شود و به رونق برسد. 

  • منبع خبر : ایسنا