اعلام ساعات برگزاری کلاس‌های جبرانی ـ تابستانی دانش‌آموزان؛ به‌زودی
اعلام ساعات برگزاری کلاس‌های جبرانی ـ تابستانی دانش‌آموزان؛ به‌زودی

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درباره وضعیت یادگیری دانش‌آموزان دیرآموز در دوران کرونا توضیح و از برگزاری دوره‌های آموزشی تثبیت و جبران یادگیری برای دانش‌آموزان عادی و استثنایی که دچار افت یادگیری شده‌اند خبر داد.

حمید طریفی حسینی در گفت‌وگو با نهال امید ، درباره وضعیت یادگیری دانش‌آموزان دیرآموز در دوران کرونا و آموزش‌های غیرحضوری اظهار کرد: دانش‌آموز دیرآموز تابع اینکه کرونا باشد، آموزش حضوری برقرار باشد یا نباشد، نیست بلکه تابع توانایی‌هایش است.

وی افزود: طیفی از بچه‌های ما که حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد جمعیت دانش‌آموزی را شامل می‌شود به علت توانایی هوشی در طبقه دیرآموز قرار می‌گیرند؛ البته متون علمی دیگر از لفظ دیرآموز استفاده نمی‌کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه این گروه از کودکان، ضریب هوشی بین ۷۰ تا ۸۵ دارند و عنوان دیرآموز و یا مرزی به آنها اطلاق می‌شود گفت: این دانش‌آموزان سرکلاس عادی می‌روند و در کنار دانش‌آموزان دیگر هستند، منتها نیاز به تکرار و تمرین بیشتر دارند و معلم باید برای آنها وقت بیشتری گذاشته و انفرادی کار کند.

حسینی درباره اقدامات جبرانی درنظر گرفته شده برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و به خصوص دیرآموزها اظهار کرد: مشکلات ناشی از کرونا همه دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار داد و فقط برای دیرآموزها مشکل ایجاد نکرد. هرچند قاعدتا دیرآموزها دچار مشکلات بیشتری شدند. برای همین منظور طرح جبران و تثبیت یادگیری را در دست اجرا داریم که همه دانش‌آموزان عادی و استثایی که دچار افت یادگیری شده اند را در برمی‌گیرد.

وی افزود: بر این اساس بناست دانش‌آموزانی که دچار افت یادگیری شدند در تابستان چند ساعتی را در هفته به سر کلاس بروند تا عقب‌ماندگی درسی‌شان جبران شود. روال کار برای بچه‌های استثنایی تفاوتی با دانش آموزان عادی ندارد. به زودی ساعاتی مشخص و اعلام می‌شود. منابع دولتی نیز در اختیار ما قرار داده‌اند که بتوانیم برای تابستان حق الزحمه معلمان و سایر هزینه‌ها را بپردازیم.