اشتغال و عدم مناسب سازی محیط شهری مهم ترین مشکل نابینایان
اشتغال و عدم مناسب سازی محیط شهری مهم ترین مشکل نابینایان

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: مناسب سازی محیط شهری و آگاه سازی جامعه در راستای احترام به حقوق شهروندی معلولان و نابینایان باعث تسهیل امور جاری این افراد در جامعه می شود.

به گزارش نهال امید ، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم به مناسبت روز جهانی عصای سفید در دیدار با جمعی از روشندلان استان با بیان اینکه نابینا بودن یک تفاوت است، اظهار داشت: روشندلان مانند دیگر شهروندان جامعه از حقوق شهروندی برخوردارند و مشکلات جسمی آنها نباید مانع حضور آنها در جامعه شود.

امام جمعه تبریز وجود معلولان و روشندلان را در جامعه فرصت دانست و گفت: روشندلان به دلیل ضریب هوشی بالا در بسیاری از کارها از جمله اپراتوری تلفنخانه ها عملکرد بسیار خوبی دارند.

وی با اشاره به مشکلات این قشر گفت: در کنار مشکلات خانوادگی و مسئله ازدواج روشندلان، تردد این افراد در جامعه با مشکلاتی همراه است که باید مسئولان با همتی جدی برای رفع آنها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی خواستار توجه جدی مسئولان به موضوع اشتغال روشندلان شد و ادامه داد: مناسب سازی محیط شهری و آگاه سازی جامعه در راستای احترام به حقوق شهروندی معلولان و نابینایان باعث تسهیل امور جاری این افراد در جامعه می شود.

در ابتدای این دیدار دو نفر از روشندلان به بیان نکته نظرات و مشکلات خود پرداختند.