اشتغال بیش از چهار هزار نفر در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی
اشتغال بیش از چهار هزار نفر در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تاکنون ۱۲۵ واحد تولیدی در شهرک سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: میزان اشتغال در واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده چهار هزار و ۷۵۹ نفر است.  سیدمرتضی نیرومند اسکویی در حاشیه تور صنعتی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در شهرک […]

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که تاکنون ۱۲۵ واحد تولیدی در شهرک سرمایه گذاری خارجی به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: میزان اشتغال در واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده چهار هزار و ۷۵۹ نفر است.

 سیدمرتضی نیرومند اسکویی در حاشیه تور صنعتی ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی، اظهار کرد: شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی اولین شهرک تخصصی سرمایه گذاری خارجی در کشور بوده و تنها یک شهرک صنعتی مختص سرمایه گذاری خارجی در کشور وجود دارد که در استان آذربایجان شرقی مستقر است.

وی گفت: تولیدات این شهرک صنعتی در سطح بین‌الملل بوده و قابل رقابت با کشورهای اروپایی می‌باشد.

وی تصریح کرد: در سال ۱۳۸۲ طرح ایجاد و احـداث اولین شهرک سرمایه گذاری خارجی در تبریز به تصویب رسید؛ همچنین در سال ۱۳۸۳ مطالعات و عملیات اجرایی احداث این شهرک در زمینی بـه مسـاحت ۲۶۲ هکتار و در ۱۶۲قطعه در ۱۸کیلومتری شمال بزرگراه تبریز – صوفیان، بعد از گمرگ سهلان آغاز شد.

 نیرومند اسکویی با اشاره به مزیت‌ها و امتیازات شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، خاطرنشان کرد: فاصله مناسب آن از فرودگاه بین المللی تبـریز و راه آهن سراسری، نزدیکی به گمرکات تبریز سهلان و جلفا، هم مسیر بودن با منطقه آزاد تجاری ارس از جمله مزایای این شهرک صنعتی است.

وی با اشاره به وضعیت واگذای در شهرک صنعتی سرمایه گذاری خارجی، متذکر شد: ۱۶۲ فقره قرارداد در این شهرک منعقد شده و ۱۵۴ هکتار مساحت زمین صنعتی واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی میزان سرمایه‌گذاری در واحدهای به بهره برداری رسیده در این شهرک را ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: شهرک سرمایه گذاری خارجی با بیش از ۹۰ درصد واحد فعال یکی از فعالترین شهرک‌های کشور می‌باشد.

گفتنی است؛ در این بازدید معاون زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ،مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و جمعی مدیران دستگاه‌های اجرایی آذربایجان شرقی حضور داشتند.

انتهای پیام