اسکان اهالی قم در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی شایعه است
اسکان اهالی قم در مراکز اقامتی آذربایجان شرقی شایعه است

رئیس اتحادیه مهمانپذیران و هتلداران آذربایجان‌ شرقی با بیان این‌که هیچ مراجعه کننده‌ای از قم به منظور اسکان در استان وجود ندارد، گفت: اسکان اهالی قم در مهمانپذیرهای استان شایعه بوده و از مردم درخواست می‌شود به این شایعات توجه نکنند.

به گزارش نهال امید، احد سمندر در گفت‌وگویی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه‌ مسافری از استان‌های درگیر ویروس کرونا برای مهمانپذیرهای استان پذیرش نمی‌شود و باتوجه به تصمیم اتخاذ شده از سوی استاندار محترم پذیرای میهمانان نوروزی هم نخواهیم بود.

وی با اشاره به وجود ۶۰ مهمانپذیر در استان، ادامه داد: از این تعداد ۲۲ مهمانپذیر در سطح شهر تبریز بوده که باتوجه به شیوع ویروس کرونا، بیش از نصف آن‌ها تعطیل شده است.

وی با بیان این‌که به دنبال شیوع کرونا، هتل ها و مراکز اقامتی استان ضرر بسیاری را متحمل شده اند، گفت: سطح اشغال تخت به شدت پایین آمده است و به نحوی می‌توان گفت در حال حاضر سطح اشغال به حدود پنج درصد رسیده است.

سمندر خاطرنشان کرد: متاسفانه به دنبال این موضوع بخش خصوصی نیز ضررهای اقتصادی زیادی را متحمل شده؛ چرا که حقوق و بیمه پرسنل‌ مراکز اقامتی تعطیل شده نیز واریز می‌شود.

وی عنوان کرد: هر روز مرتبا از مراکز اقامتی فعال بازدیدهای لازم به عمل آمده و موارد لازم برای پیشگیری‌ و اقدامات بهداشتی رعایت می‌شود.

ایسنا