اسناد توسعه و آمایش آذربایجان شرقی مطابق با مبانی انقلاب تدوین شود
اسناد توسعه و آمایش آذربایجان شرقی مطابق با مبانی انقلاب تدوین شود

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز و آذربایجان در منطقه شمال غرب کشور همواره نقش و جایگاه پیشرانی و پیش‌برندگی داشته است و برای احیای این جایگاه باید اسناد توسعه و آمایش استان مطابق با مبانی انقلاب اسلامی تدوین شود. عابدین خرم روز دوشنبه در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی و مردمی آیت‌الله رئیسی در آذربایجان شرقی، […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: تبریز و آذربایجان در منطقه شمال غرب کشور همواره نقش و جایگاه پیشرانی و پیش‌برندگی داشته است و برای احیای این جایگاه باید اسناد توسعه و آمایش استان مطابق با مبانی انقلاب اسلامی تدوین شود.

عابدین خرم روز دوشنبه در جمع اعضای ستادهای انتخاباتی و مردمی آیت‌الله رئیسی در آذربایجان شرقی، با قدردانی از زحمات و تلاش‌های آنان در دوران انتخابات ریاست جمهوری، گفت: اعضای این ستادها از سرمایه‌های کم‌نظیر برای پیشبرد اهداف نظام هستند که نباید از ظرفیت آنها غفلت شود.
 
وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید نماد ارزش‌ها و گفتمان انقلاب باشند، افزود: امام راحل و رهبر انقلاب، معماران این گفتمان بودند و انسان‌های تربیت‌یافته در پرتو این گفتمان، خطرها را از سر این کشور دفع کرده‌اند.
 
خرم با بیان اینکه متأسفانه بعد از دفاع مقدس، در حوزه تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب غفلت شده است، گفت: بخش قابل توجهی از مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور ناشی از همین مسأله است.
 
وی اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم سرمایه معنوی رابطه امام و امت را تقویت کنیم و ریل‌گذاری و تعریف شاخص‌ها را به درستی انجام دهیم، هم در حوزه گفتمان و هم در حوزه نیروی انسانی دچار چالش خواهیم شد.
 
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه نقش ارزنده نیروهای انقلابی را نقطه‌قوت اصلی انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: توطئه دشمن در این انتخابات به تعبیری بزرگترین فتنه و جنگ علیه انقلاب اسلامی بود؛ اما به فضل الهی ما رهبری حکیم داریم که نقشه دشمن را قبل از اینکه اجرایی شود تبیین می‌کند و در حقیقت، طراحی و تدبیر رهبری بود که این فتنه را علیه انقلاب خاموش کرد.
 
خرم افزود: در این انتخابات، ارتباط تازه‌ای بین امام و امت ایجاد شد و اگر دولت مردمی، عدالت‌محور و فسادستیز بتواند این سرمایه را حفظ و تقویت کند موفق خواهد بود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مردم انتظار دارند وضعیت امور روزبه‌روز بهبود یابد، گفت: یکی از عوامل پیروزی، ثابت‌قدم بودن در مقابل فشارها است و اگر مردم، نشانه‌های بهبود امور را مشاهده کنند پای کار خواهند آمد.
 
وی خاطرنشان کرد: ما در مقطع دفاع مقدس، مشارکت جدی مردم را در صحنه شاهد بودیم که طعم شیرین این مشارکت هنوز هم در ذائقه نیروهای انقلابی احساس می‌شود؛ اما بعد از جنگ، از نقش مردم غفلت شده است که این نقیصه باید جبران شود.
 
خرم با تأکید بر اینکه مردم باید در حوزه‌های مختلف مشارکت داشته باشند، افزود: حضور مردم در عرصه تولید و سرمایه‌گذاری یکی از آرزوهای رهبری است که متأسفانه تفکر لیبرالی و تکنوکراتی مانع این امر شده است.
 
وی با بیان اینکه باید برای جذب سرمایه بخش خصوصی به‌طور اساسی برنامه‌ریزی کنیم، افزود: مردم و بخش خصوصی ما هم برنامه، هم سرمایه و هم علاقه کافی دارند، اما مسیر سرمایه‌گذاری قفل شده است و از توان بخش خصوصی به طور کامل استفاده نمی‌کنیم که باید این مسیر را باز کنیم.
 
خرم همچنین شناسایی جوانان متخصص، متعهد و پای‌کار، انطباق سریع امکانات و توانمندی‌ها و وحدت تمام نیروهای انقلاب حول محور ولایت را سه شرط ضروری برای موفقیت جریان انقلاب ذکر کرد و گفت: برای تحقق اهداف گام دوم انقلاب، کادرسازی، ریل‌گذاری و وحدت و همدلی مهم‌ترین نیاز است.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان همواره نقش پیشران و پیش‌برنده را در منطقه شمال غرب کشور داشته است، گفت: اگر تبریز جایگاه خود را بازیابد، کل منطقه با سرعت به سمت پیشرفت خواهد رفت.
 
وی تأکید کرد: سندهای توسعه و آمایش موجود که زحمت زیادی هم برای تدوین آنها کشیده شده است، با مبانی انقلاب فاصله دارد که باید تلاش کنیم تا با تهیه سندی مطابق با مبانی انقلاب، نقش و جایگاه تبریز و آذربایجان شرقی را احیا کنیم.
 
رئیس ستاد انتخاباتی آیت‌الله رئیسی در آذربایجان شرقی هم در این دیدار حمایت اعضای این ستاد از استاندار منتخب را اعلام کرد و گفت: آقای خرم که از سنین جوانی در صحنه‌های مختلف مفید و موثر واقع شده، محصول اعتماد شخص رئیس جمهور، هیأت دولت و مجمع نمایندگان استان است و وظیفه داریم به هر نحوی در کنار ایشان باشیم.
 
محمدیوسف شاکری افزود: خوشبختانه هماهنگی خوبی میان نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس با مدیریت استان وجود دارد و از طرف مردم هم اقبال خوبی برای همراهی ایجاد شده و باید از این فرصت و ظرفیت پایدار برای پیشرفت استان در حوزه‌های مختلف استفاده شود.
 
نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم در این دیدار بر هماهنگی و همدلی نیروی انقلابی در استان تأکید کرد و گفت: در نخستین روزهای مسئولیت استاندار منتخب، حمایت همه‌جانبه خود را از ایشان اعلام می‌کنیم.
 
سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی با اشاره به اشراف کامل استاندار جدید به مسائل استان و بازدید وی از دو پروژه عمرانی در نخستین روز کاری، گفت: هدف اصلی دولت، حل مشکلات مردم و حرکت جهادی است و نباید اجازه دهیم که حرکت‌های ایذایی علیه مدیران دولت، تحقق این هدف را تحت تأثیر قرار دهد.
 
در این نشست تعدادی از اعضای ستادهای انتخاباتی و مردمی آیت‌الله رئیسی در استان هم در سخنانی ضمن بیان برخی از مسائل و مشکلات استان، آمادگی خود را برای همکاری با استاندار و مجموعه مدیران دولت مردمی در استان اعلام کردند.

  • منبع خبر : ایسنا