استیضاح ترامپ نشانگر افول آمریکاست
استیضاح ترامپ نشانگر افول آمریکاست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: رأی نمایندگان مجلس آمریکا برای استیضاح ترامپ نشانگر تحقق وعده‌های رهبر معظم انقلاب در مورد افول آمریکا است.

به گزارش نهال امید به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به رأی مثبت نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ گفت: این موضوع نشانگر این است که سیاست‌ها و اقدامات ترامپ نه تنها در سطح جهان طرفداری ندارد بلکه در داخل نیز سیاست‌ مداران و مقامات آمریکایی به این سیاست ها و اقدامات معترض هستند.

امام جمعه تبریز با یادآوری اینکه رأی آوردن استیضاح ترامپ دعوای ۲۰۰ ساله حزبی بین دموکرات ها و جمهوری خواهان است، افزود: ترامپ سومین رئیس جمهور آمریکا است که در طول تاریخ این کشور مورد استیضاح قرار می گیرد.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اینکه علت رأی دادن نمایندگان مجلس آمریکا به استیضاح ترامپ شامل سوءاستفاده او از قدرت و کارشکنی در کار کنگره است، گفت: ۲۲۰ نفر از نمایندگان مجلس این کشور به استیضاح وی رأی مثبت دادند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: مردم آمریکا به ویژه در نیویورک با برپایی تظاهرات، خواستار برکناری ترامپ از قدرت شده‌اند و اکنون مردم مسلمان ایران و کشورهای جهان اسلام باید بار دیگر شعار همیشگی و فراموش نشدنی خود یعنی مرگ بر آمریکا را تکرار کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به برگزاری اجلاس سران کشورهای اسلامی در مالزی و حضور رئیس جمهور در این اجلاس، یادآوری کرد: این اجلاس با حضور حدود ۴۰۰ نفر از رهبران، مقام‌ها و شخصیت های سیاسی از ۵۲ کشور جهان برگزار شد و ایران، ترکیه، پاکستان، قطر، مالزی و اندونزی در سطح سران در آن شرکت کردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در این اجلاس شرکت کنندگان در خصوص مهم‌ترین چالش‌ها و مسایل جهان اسلام گفت و گو کردند، گفت: سفر ریاست جمهوری به این اجلاس در چارچوب سیاست نگاه به شرق تعریف می‌شود و این سیاست‌ پس از فشارهای آمریکا و متحدان اروپایی آن در دستور کار دیپلماسی کشور قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، ادامه داد: سران و مقام های کشورهای جهان اسلام می خواهند دیپلماسی شرق را گسترش دهند تا از اثر تحریم ها و فشارهای ظالمانه آمریکا بکاهند و راهی برای بهبود اوضاع پیدا کنند چرا که اکنون وضعیت کشورهای اسلامی به مرحله حاد رسیده و مسلمانان مورد ستم قرار می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به مطالبات رهبری از بودجه کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته خواستار اصلاح ساختار بودجه شده بودند و قرار بود تا در ۴ ماه اول سال‌جاری، مجلس و دولت با همکاری یکدیگر مشکل ساختاری بودجه را حل کنند ولی این مشکل هنوز به قوت خود باقی است.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: بودجه سالانه کشور در سال‌های مختلف در حوزه رسانه ها از جمله در ارتباط با تقدم و تاخر زمانی برای تقدیم به مجلس حاشیه ساز شده بود که این موضع از لحاظ زمانی حل شده است ولی در وضعیت اصالت و درستی آن همچنان جای سوال است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به وظیفه سنگین خود در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس عمل کرده و نسبت به اصلاح بودجه سال ۹۹ اقدام جدی انجام دهند.

وی در ادامه با طرح تذکر انتخاباتی به کاندیدای مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه داوطلبان مجلس شورای اسلامی باید تقوای انتخاباتی داشته باشند، افزود: نماینده تراز انقلاب باید پایبند به آرمان های حضرت امام راحل باشد و مقام معظم رهبری را در روزهای بحران و روزهای حساس کشور فصل الخطاب بداند.

امام جمعه تبریز افزود: نماینده تراز انقلاب باید متعهد به آرمان های شهدا باشد و باید علاوه بر کاردان، کارشناس بودن، باید خود را خادم مردم بداند و افتخارش خدمت به مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب را مورد اشاره قرار داد و گفت: گفتمان سازی ماندگار معمولا مرتبط با مسائل جامعه است و بیانیه گام دوم این قابلیت را ذیل مباحث عدالت، فساد، بهبود وضعیت اقتصادی و گسترش معنویت مردم دارد که باید مورد توجه مسئولان و نخبگان قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به هفته حمل و نقل و بازدید خود از مجموعه هایی که با حوزه حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند، گفت: ناوگان اتوبوسرانی تبریز فرسوده است و از سال ۹۲ اتوبوس جدید به این ناوگان اضافه نشده است که باید شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز با همکاری وزارت کشور نسبت به نوسازی این ناوگان اقدام موثر انجام دهند‌.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست وظیفه ای همگانی است، گفت: اتوبوس های فرسوده شهری سهم عمده ای در آلودگی هوای تبریز دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه اول نمازجمعه این هفته تبریز با بیان اینکه ذکر خدا مراتبی دارد و بهترین وسیله برای تقرب درگاه الهی است، گفت: ذکر الهی در طول شبانه روز مانند نسیم فرح بخش؛ حیات معنوی به انسان هدیه میکند.

امام جمعه تبریز افزود: ذکر الهی قلب افسرده انسان را با یاد خدا طراوت میدهد.

وی با بیان اینکه ذکر الهی مهمترین عامل برای تقرب الهی است، گفت: نام و یاد خدا انسان را از جهان مادی به جهان معنویت هدایت میکند.

خطیب نمازجمعه تبریز ذکر زبانی، قلبی و یاد کردن خدا در تمامی احوال را متذکر شد و گفت: بواسطه همین ذکر دلها آرام میگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به آثار ذکر الهی گفت: یاد خدا باعث میشود همیشه مورد عنایت خداوند باشیم و به آرامش برسیم.