استفاده از پتانسیل‌ دانشگاه‌های تبریز و کافکاس ترکیه برای توسعه همکاری‌های بیشتر
استفاده از پتانسیل‌ دانشگاه‌های تبریز و کافکاس ترکیه برای توسعه همکاری‌های بیشتر

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه‌های ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف، دارای ظرفیت و توانمندی‌های زیادی هستند که می‌توان ازاین پتانسیل‌ها برای توسعه‌ی همکاری‌های بیشتر بهره‌مند شد.

صفر نصراله زاده در نشست روسای دانشگاه‌های تبریز و کافکاس ترکیه ضمن خوش آمدگویی به رئیس دانشگاه کافکاس کشور ترکیه و هیأت همراه وی گفت: دانشگاه کافکاس از جمله دانشگاه های مهم و تاثیرگذار شرق کشور ترکیه است و امیدواریم این دیدار، آغازی دیگری برای گسترش بیشتر همکارهای بین المللی در بخش‌های مختلف دو دانشگاه شود و با گفتگو و مذاکرات هم می‌توان به نتایج مفید و رضایت بخشی دست یافت.

وی افزود: دانشگاه تبریز با قدمت و ظرفیتی که دارد، آمادگی توسعه همکاری با دانشگاه کافکاس در زمینه‌های تبادل دانشجو، استاد، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک، دوره های مشترک، راه اندازی رشته‌های مشترک و اعطای مدرک مشترک، تشکیل کارگروهای اموزشی و پژوهشی مشترک را دارد.

اجرای طرح‌های مشترک، انتشار مجلات، مقاله و کتاب در دو دانشگاه

حوسنو کاپو، رئیس دانشگاه کافکاس نیز با ابراز خرسندی از حضور خود در شهر تبریز و دانشگاه تبریز گفت: با توجه به شناختی که از توانمیدی‌های دانشگاه تبریز سراغ داریم و تبادل نظر و گفتگوهایی که بین طرفین صورت گرفت؛ دانشگاه کافکاس آماده هر گونه توسعه همکاری با دانشگاه تبریز در حوزه‌های مختلف و از جمله در رشته‌های دامپزشکی، علوم پایه، فنی و پزشکی است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه کافکاس گفت: این دانشگاه با قدمت ۳۰ ساله در حال حاضر ۲۳ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی دارد که از این تعداد ۱۸۰۰ نفر آنان دانشجوی خارجی از کشورهای همسایه و منطقه هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه زمینه همکاری های مشترک دو طرف باید به صورت جدی عملیاتی شود، بیان کرد: این همکاری مشترک می تواند در حوزه های برگزاری دوره‌های مشترک، تبادل دانشجو، استاد، اجرای طرح‌های مشترک، انتشار مجلات، مقاله و کتاب باشد.

عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری‌های مشترک

سعید شجاعی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز در این نشست با اشاره به اهداف سفر و دیدار رئیس دانشگاه کافکاس با رئیس دانشگاه تبریز گفت: این دیدار بیشتر در راستای راه اندازی دوره های مشترک آموزشی و پژوهشی، آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو طرف‌ و عملیاتی کردن تفاهم نامه همکاری‌های مشترک است.

وی در ادامه، توسعه‌ی همکاری‌های بین المللی با دیگر دانشگاه های معتبر جهان و عملیاتی نمودن تفاهم نامه های امضا شده با دانشگاه‌ها را از راهبردهای کلان دانشگاه تبریز عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه تبریز با بیش از ۲۰۰ دانشگاه معتبر تفاهم نامه همکاری دارد که از این تعداد، ۶۰ مورد آن با دانشگاه‌های کشور ترکیه است.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، بر پایه همین گزارش؛ بازدید از بخش‌های مختلف دانشگاه تبریز از جمله دانشکده‌های شیمی و مهندسی مکانیک، ساخت و تولید و نشست با روسا و مدیران گروه های آموزشی این دانشکده‌ها برای بررسی ظرفیت های دو دانشگاه از دیگر برنامه‌های رئیس دانشگاه کافکاس کشور ترکیه و هیات همراه وی بود.