استعفا یا شانه خالی کردن از مسئولیت/ زورآزمایی ارتش و شهرداری در میدان تیر
استعفا یا شانه خالی کردن از مسئولیت/ زورآزمایی ارتش و شهرداری در میدان تیر

دویست وبیست و هفتمین جلسه‌ی علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز امروز یکشنبه با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهرداری کلانشهر تبریز در عمارت ساعت برگزار شد. شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در سخنان پیش از دستور خود با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز در زمینه علمی و امنیتی […]

دویست وبیست و هفتمین جلسه‌ی علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز امروز یکشنبه با حضور رئیس و اعضای شورای شهر و شهرداری کلانشهر تبریز در عمارت ساعت برگزار شد.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در سخنان پیش از دستور خود با اشاره به ایام پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امروز در زمینه علمی و امنیتی پیشرفت های شگرفی را پس از انقلاب شاهد هستیم.
 
وی ادامه داد: هفت درصد ذخایر معدنی دنیا در ایران است و ما یک درصد جمعیت جهان را شامل می شویم. موقعیت منطقه‌ای و جغرافیایی ویژه و نیروی انسانی با فرهنگ و پیشرفته از دیگر پتانسیل های کشور است و اگر امروز می‌خواهیم‌ انقلابیِ واقعی باشیم، باید در فکر و عمل انقلابی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با حادثه خروج متروی تبریز از ریل باید نتایج کارهای کارشناسی دلیل بروز حادثه، به صورت شفاف به شهروندان گفته شود چراکه مردم محرم ما هستند و باید عوامل شناسایی و با عاملین برخورد شود.

دبیری با تاکید بر اینکه باید فاز ۱ و ۲ خط یک مترو از لحاظ ایمنی بررسی شود تا مشخص گردد نقایص موجود رفع شده است یا خیر، گفت: اینبار شانس با ما همراه بود و در این حادثه شهروندان آسیب ندیدند.

وی اضافه کرد: کمیسیون عمران باید نواقص را پیگیری کند. حتی می‌توان خدمات رسانی مترو را لغو کرد چرا که امنیت شهروندان مهم‌تر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم ساماندهی نیروهای کار شهرداری در قرارداد های مختلف کاری گفت: شهرداری باید نسبت به ساماندهی و رفع مشکلات کارگرانی که مشکلاتی در نحوه فعالیت آنها به وجود آمده، اقدام کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در رابطه با بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری نیز اظهار کرد: اعضای شورای شهر باید در راستای بررسی بودجه‌ی سال آینده، در جلسات مرکز پژوهش های شورای شهر حضور یابند تا از نزدیک با بودجه آشنا شده و نظرات خود را ارائه کنند.

در ادامه جلسه دستور نخست شورای اسلامی شهر تبریز به موضوع استعفای غلامحسین مسعودی ریحان خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز اختصاص داشت.

دبیری، رییس شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: در شورای شهر انصراف وجود ندارد بلکه اعضا تنها می‌توانند استعفانامه خود را ارائه کنند.

وی اضافه کرد: برداشت هایی از متمم بودجه توسط آقای مسعودی ریحان وجود داشت که تصور می‌کنم با توضیحات من قانع شدند.

محمدحسن اسوتچی، عضو کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای شهر تبریز نیز گفت: قرار نیست اعضای شورا با وجود یک مشکل از شورا خداحافظی کنند و این به نوعی شانه خالی کردن است.

وی ادامه داد: نباید اینگونه باشد که با کوچک‌ترین مشکل استعفا دهیم بلکه باید تا آخر تلاش کنیم، چرا که استعفا هرگز راهکار نیست، بلکه باید با ایستادگی مسائل را پیگیری کرد.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده توسط یکی از اعضای سابق شورای شهر که در فضای مجازی نیز منتشر شد، گفت: این اظهار نظرها از اساس بی پایه است و به زودی جواب آنها داده خواهد شد.

غلامحسین مسعودی ریحان، خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در رابطه با استعفای خود گفت: وظیفه شورا و شهرداری نسبت به هم متفاوت است. بطویکه شورا سیاست گذاری کرده و شهرداری اجرا می‌کند، این روال در مجلس و دولت نیز برقرار است.

وی تاکید کرد: اگر به مردم نگوییم وظیفه شورا و شهرداری چیست، همه‌ی مشکلات بر سر شورا خواهد افتاد. دلیل اینکه در سایر کشورها شهردار توسط شهروندان انتخاب می‌شود، جز پاسخگو بودن شهردار نیست.

وی متذکر شد: وقتی که حقوق کارکنان پرداخت نمی‌شود، شورا مقصر شناخته می‌شود و من به عنوان نماینده مردم باید وظیفه شورا را مشخص کرده و به مردم بگویم وظایف خود را پیگیری می‌کنم.

خزانه دار شورای شهر تبریز ادامه داد: شورای شهر بسیاری از موضوعات را پیگیری می‌کند اما همچنان نتیجه‌ای را مشاهده نکرده‌ایم. برای نمونه می‌توان به اخذ خودیاری، بافت حاشیه نشین، پرداخت حقوق و ساخت و ساز غیز قانونی و… اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ممنوعیت نصب بنر را شورا تصویب کرده اما هنوز آشفته بازار بنر در تبریز وجود دارد. مگر شورا پیگیر مصوبات نیست؟ چرا کارها به صورت درست پیش نمی‌رود، شورا به عنوان سیاست گذار باید مثبت عمل کند.

وی گفت: وقتیکه با وجود تعیین بودجه، ناوگان حمل و نقل عمومی نوسازی نشده و هزار دستگاه از ۱۷۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده است، یعنی مشکل وجود دارد.

مسعودی ریحان اضافه کرد: در مورد قطار شهری چندین بار هشدار دادم اما به جای همکاری با من مشکل تراشی شد تا سرانجام مشکل آن مشخص شد و نمایندگان مجلس نیز پیگیر آن هستند.

سونیا اندیش، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک گفت: نباید بدون اطلاع از اقدامات انجام شده همه را محکوم کنیم. این کار مناسبی نیست. نباید خود را پیگیر و سایر اعضا را بی خیال جلوه دهیم، همه ما پیگیر موضوعات شهری هستیم و باید از کیان شورا حفاظت کنیم.

محرم محمدزاده، نائب رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل وترافیک نیز اظهار کرد: در اداره‌ی جلسه شورای شهر مشکل وجود دارد. اگر استعفا قطعی بوده باید رئیس شورا آن را می‌دانست و اعلام می‌کرد. 

وی تاکید کرد: زمانی برای بیان مشکلات شهر در صحن علنی در نظر نمی‌گیریم اما برای موضوعاتی که از قطعیت آن اطلاع نداریم‌ وقت صرف می‌کنیم‌. به نظرم این اقدام ‌نوعی تبلیغات زود هنگام است.

وی با بیان اینکه تبریز کلانشهر است و شهروندان از ما انتظاراتی دارند، ادامه داد: تهران بیش از هزار دستگاه اتوبوس خریده و نوسازی کرده  و ما باید به شهروندان پاسخ دهیم که چرا تبریز موفق به انجام این خرید نشده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: برای مردم‌ مهم‌ نیست چه کسی استعفا داده بلکه برای آنها این مهم است که مشکلات شهر باید پیگیری شود.

مسعودی ریحان نیز گفت: وظیفه‌ی ما در جایگاه شورا دفاع از مردم است و من بخاطر جایگاه شورا استعفا می‌دهم. نباید از عملکرد شهرداری دفاع کنیم وظیفه ما دفاع از حق مردم است.

خزانه دار شورای اسلامی شهر تبریز در پاسخ به سوال رییس شورای اسلامی شهر تبریز مبنی بر اصرار و یا انصراف از استعفا، تاکید کرد: به دلیل اینکه برخی از بزرگان، فرهیختگان و اصحاب علم و علمای دینی از جمله آیت الله هاشم زاده هریسی، آیت الله قیاسی، مجید خدابخش، چنگیز مهدی پور، سعید جلالی ، سامی سردار ملی و … از من خواستند، از استعفای خود انصراف می‌دهم، اما تا آخرین روز شورا پیگیر حق و حقوق شهروندان تبریز خواهم بود چراکه من نماینده مردم هستم نه مسئول دفاع از شهرداری.

دبیری گفت: موضوع مهم در متمم بودجه این است که اگر شهرداری ردیف بودجه‌ای را عوض کرده و تغییراتی در بودجه وجود داشته وظیفه ما این است که پیگیری کنیم و دلیل آن مشخص شود. برخی پروژه ها جابجا شده و دلایل آن نیز مشخص است

در ادامه جلسه‌ی شورای شهر تبریز لایحه شهرداری تبریز در خصوص «گزارش متمم بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز » مورد بررسی قرار گرفت.

فرج محمد قلی‌زاده، رئیس کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی گفت: خطایی در شهرداری انجام شده و عدم قبول این خطا بهترین شیوه برای جلوگیری از آن است.

وی با بیان اینکه باید به جای دفاع از خطا، از پیش آمدن آن جلوگیری کرد، ادامه داد: طبق آیین نامه‌ی شهرداری ها، سال مالی شهرداری ها تاریخ شمسی است و از فروردین شروع و در اسفند به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون شهرداری ها تفریغ بودجه باید تا اردیبهشت ماه سال آینده بررسی شود اما امروز ما در بهمن سال ۹۹ متمم بودجه سال ۹۸ را بررسی می‌کنیم.

وی تاکید کرد: قبول این موضوع به معنی تصمیم گرفتن برای گذشته است. اگر به سازمان‌ها توجه شود، خواهیم دید که تغییراتی در درصدهای مختلف سازمان ها در بودجه وجود داشته و به لحاظ درآمدی هم درآمدهای شهرداری تغییر کرده است.

قلیزاده خاطرنشان کرد: در ایجاد زیرساخت‌های شهری ۴۲ درصد تغییر دیده می‌شود. هوشمندسازی شهر و ایمن سازی ایستگاه‌های آتش نشانی کاری نیست که نتوان انجام داد.

وی تاکید کرد: اولویت هزینه کرد مابقی اوراق اخذ شده را چه کسی تعیین خواهد کرد. اگر اشتباهی در سال‌های گذشته انجام شده قرار نیست امسال نیز انجام شود. از رییس شورا می‌خواهیم بی طرفانه عمل کند.

دبیری، رییس شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: ایرادات گرفته شده برای متمم از نظر شکلی صحیح است اما در شوراهای قبل متمم ۱۰ سال پیش نیز بررسی و تصویب شده است.

وی افزود: به عنوان رییس شورا بی طرفی را رعایت می‌کنم و به عنوان عضو شورا حق دارم نظر خود را بیان کنم.

اندیش نیز بیان کرد: جابجایی های انجام شده در بودجه شهرداری باید شفاف سازی شود تا افکار عمومی از ریز اقدامات مطلع شوند.

در نهایت متمم بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

دستور بعدی جلسه به «لایحه شهرداری تبریز مبنی بر صدور مجوز برای توافق نامه فیمابین شهرداری تبریز و نزاجا در راستای تعیین تکلیف سهم نزاجا و شهرداری تبریز از کاربری های میدان تیر قدیم ارتش و نیز حل و فصل موضوع الحاق قسمتی از اراضی ارتش به خیابان کمربندی میانی» اختصاص داشت. 

فریدون بابایی اقدم، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز در این خصوص گفت:معتقدم  که یک فرصت تاریخی را از دست دادیم. در موضوع تملک زمین های ارتش می‌توانستیم این زمین ها را برای استفاده عموم تملک کنیم‌.

وی اضافه کرد: باید سهم شهرداری و ارتش مشخص شود و شهرداری سعی کند این منابع را تملک کند. عمده پروانه‌ی درخواستی ارتش در این زمین ها خدماتی و درمانی است که  این کار موجب ایجاد مشکل خواهد شد. در نزدیکی این محل محیط های درمانی وجود دارد که شهر را به چالش کشیده است.

قلی‌زاده نیز گفت: تملک زمین‌های ارتش با وجود سلسله مراتب و قوانین نظامی کاری طاقت فرسا است که چنین اقدامی بسیار خوب است‌.

وی افزود: البته ایراداتی نیز وجود دارد که لازم‌است در توافق انجام‌گرفته به آن ها توجه شود. اگر این مقدار مراکز خدماتی و تجاری در مرکز شهر به زمین های ارتش داده شود باعث افزایش تراکم و ایجاد ترافیک در آینده خواهد شد.

وی تاکید کرد: ارزش دارد بودجه‌ای برای خرید مابقی سهم ارتش اختصاص یابد و این زمین ها خریداری شود.

عبداله تقی‌پور، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز گفت: تراکم تجاری که از قبل توافق به زمین های ارتش داده می‌شود، موجب ایجاد مشکل خواهد شد.

وی اضافه کرد: حداقل یک فضا در کاربری‌های تجاری که چسبیده به خیابان شهدای ارتش است، تملک شود تا ترافیک را افزایش ندهیم‌.

وی با بیان اینکه در شهرک خاوران زمین های تجاری بسیاری وجود دارد، گفت: بحث شبیه سازی پل های ارتش حتی در صورت نصب چراغ قرمز جوابگوی ترافیک منطقه در صورت اجرای تراکم خدماتی و درمانی نخواهد بود.

سعید نیکوخصلت، دبیر شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز گفت: از ابتدای شورای پنجم پیگیر تملک و ساماندهی زمین های ارتش بودیم تا هوای پاک از دامنه سهند گرفته و در شهر پخش کند و به نوعی تنفس ‌گاه تبریز باشد.

وی اضافه کرد: باید به این نکته توجه کرد که امروز دنیا به سمت دیجیتالی شدن پیش می رود و مراکز تجاری از طرف دنیای دیجیتال تهدید می‌شود و در آینده حضور فیزیکی شهروندان برای خرید را شاهد نخواهیم بود.

وی افزود: در خصوص ترافیک خیابان دارایی مشاهده شد که این مراکز در آینده مراجعه کننده‌ای نخواهند داشت و همه چیز غیر حضوری خواهد بود.

در نهایت لایحه شـهرداری تبریز مبنی بر صدور مجوز برای توافق نامه فیمابین شهرداری تبریز و نزاجا در راستای تعیین تکلیف سهم نزاجا و شهرداری تبریز از کاربری های میدان تیر قدیم ارتش و نیز حل و فصل موضوع الحاق قسمتی از اراضی ارتش به خیابان کمربندی تصویب شد و مقرر گردید شهرداری برای تملک مابقی سهم‌ زمین های ارتش نیز از سایر منابع برای تملک این زمین ها اقدام کند.

لایحه‌ی بعدی شهرداری تبریز درخصوص اعمال صدور مجوز تسویه حساب بدهی عوارض و جرایم پلاک ثبتی ۴۴۸۴ متعلق به مدیرعامل انجمن حمایت از کودکـان مسـتعد به تحصـیل «حکمت» با معرفی کودکان واجـد شـرایط با انعقاد قرارداد و هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی شـهرداری تبریز و ادارات کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در عرض سه سال با تامین هزینه های آنان طرح شده و پس از بررسی اعضا شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شد.

در ادامه نامه شـرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص نمونه مصوبه ماده ۷ شورای عالی اقتصاد مورد بررسی قرار گرفت.

خانی، معاون بهره برداری و توسعه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در این خصوص گفت: افزایش قیمت در قبض  آب برای کسانی که بالای ۲۰ مترمکعب مصرف دارند، شش هزار تومان و برای مصرف زیر ۲۰ متر مکعب، سه هزار تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد مردم  مصرف زیر ۲۰ هزار لیتر دارند، ادامه داد: افزایش قبض این افراد فقط سه هزار تومان می باشد.

بهشتی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای سهر تبریز گفت: هزینه تمام شده هر متر مکعب آب در تبریز ۱۶۰۰ تومان است که آب و فاضلاب ۵۰۰ تومان دریافت می‌کند که ۱۱۰۰ تومان یارانه پرداخت می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه کرد: اقشاری که مصرف کمتری دارند، افزایش قیمت ندارند اما در راستای این طرح شبکه آب تبریز اصلاح می‌شود .

وی با بیان اینکه آب تنها کالایی است که جانشین ندارد گفت: نگهداری و انتقال و کاهش هدر رفت باید همواره در اولویت باشد.

اندیش نیز گفت: ما امروز تلاش می‌کنیم شبکه فاضلاب را گسترش و به روز رسانی کنیم اما هزینه این کار خوب از جیب مردم پرداخت می‌شود. نمی‌دانم مشکل از کجاست که در تبریز هر کاری انجام می‌شود می گوییم مردم پول دهند اما دولت چطور؟

وی با بیان اینکه چرا برای هر امری دست در جیب مردم می‌کنیم؟، اظهار کرد: در شهرهای دیگر دولت هزینه های کلان پرداخت می‌کند اما در تبریز از جیب مردم پرداخت می‌شود.

وی تاکید کرد: اینکه تحقق درآمدهای مالیاتی استان بالای ۱۰۰ باشد افتخار نیست. نباید اینگونه باشد که از جیب مردم برای مردم هزینه کنیم دولت در این زمینه چه کاره است؟! مدیران باید از دولت هزینه کسب کنند.

اندیش اضافه کرد: در بحث تصفیه خانه که دولت هزینه کرده ۵ سال است که هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی را پرداخت نکرده است.در برخی مناطق شهروندان خودشان به امورات خود می‌پردازند و تعداد افراد خانوار بیش از مناطق دیگر است. این موضوع باید مشخص شود تاثیر این افزایش قیمت در یک به یک مناطق تبریز چگونه است و اینگونه نباشد که مناطق کم برخوردار هزینه اضافه پرداخت کنند.

نیکوخصلت، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز نیز گفت: اگر تصفیه خانه تبریز عملیاتی شود اتفاقی بسیار بزرگی خواهد بود و درجه زیست پذیری تبریز را ارتقا خواهد داد.

وی اضافه کرد: از دولت بابت هزینه کرد در اتوبان، قطار، مترو، فاضلاب و دریاچه ارومیه بسیار قدردانیم، چرا که دولت نسبت به سال های قبل اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی افزود: اصلاح سیستم آب و فاضلاب موجب جلوگیری از آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی خواهد شد.

بابایی اقدم نیز تاکید کرد: در مناطق بافت فرسوده که گسترش شبکه آب و فاضلاب بسیار مشکل است با تصمیم سال ۹۳ موجب شد اقدامات بسیار مناسبی در این زمینه انجام شود.

وی اضافه کرد: در اثر ترکیدگی لوله فرسوده آب در یکی از مناطق محروم شهر ۳ خانه آسیب دیده اند که این موجب وارد آمدن خسارت می‌شود.ما می‌خواهیم اقدام خیری انجام‌ دهیم ولی نباید اینگونه باشد که اقشار کم برخوردار در این زمینه دچار مشکل شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: قطعی های اخیر آب در تابستان به دلیل فرسوده بودن سیستم آب رسانی و افزایش تراکم بوده است که در صورت اصلاح می‌توان سازنده باشد.

تقی‌پور نیز در ادامه گفت: توسعه شبکه آب و فاصلاب اقدام مثبتی است که موجب رفع مشکلات و ارتقا رفاه شهروندان خواهند بود.

وی با بیان اینکه ۶۷ درصد شهروندان در این افزایش متضرر نخواهند شد، اضافه کرد:در شرایط فعلی توان دولت کم است که می‌توانیم با چنین اقداماتی و جلب مشارکت ۵۰ درصدی دولت موجبات توسعه شهر را فراهم نماییم.

قلی‌زاده نیز گفت: موافق این اقدام هستم. چون کخ وقتی دولت نمی‌تواند به وظایف خود عمل کند می‌توان با ساماندهی درآمد های خرد منابع درآمدی مناسب برای گسترش شهر هزینه کنیم.

وی تاکید کرد: ما اگر مجوز افزایش قیمت را می‌دهیم باید در هزینه کرد آن نیز دخیل باشیم‌ و مناطق محروم در اولویت قرار گیرد.

قلیزاده گفت: شرکت آب و فاضلاب در صورت تصویب این پیشنهاد باید به نمایندگان مردم پاسخگو باشد.

محمدزاده نیز گفت: در مناطق محروم شاهد هستیم که خانواده ها با مشکل و کمبود آب روبرو هستند و روزهای متوالی کسی پیگیر این موضوع نیست.

وی اضافه کرد: اما در مناطق برخوردار برای کوچک‌ترین قطعی آب برنامه ارائه می‌کنند.

محمدزاده خاطرنشان کرد: شاید با تصویب این طرح بار مالی کمی بر مردم وارد شود اما آنهایی که در طول سال در زمینه آب در مناطق محروم با مشکل مواجه هستند تا آنها نیز همانند مناطق برخوردار از نعمت آب بهره مند باشند.

صادقزاده، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اقدامات بسیار مناسبی در شبکه آب رسانی انجام‌ می‌شود که قابل تقدیر است. باید توجه داشته باشیم که ۸۵ درصد مردم شهر که کارگران هستند با حداقل ها زندگی می‌کنند و باید توجه شود که بار مالی برای این قشر زحمت کش ایجاد نشود.

وی اضافه کرد: اصلاح و به روز آوری سیستم آبرسانی اقدامی مثبت است که موجب برخورداری مناطق محروم شهر از آب سالم و پایدار خواهد شد.

در نهایت پیشنهاد شرکت آب و فاضلاب استان مبنی بر افزایش جزعی در قیمت آب برای بروز رسانی سیستم‌آب و فاضلاب شهری در صورت نداشتن بار مالی برای اقشار کم برخوردار به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

محمدزاده در ادامه طی سخنانی گفت: در منطقه فرشته جنوبی یک جایگاه cng وجود دارد در حالیکه این جایگاه متعلق به شهرداری است و رانندگان در محلات برای صف گاز می ایستند. باید چاره ای اندیشیده شود چون که مردم در این منطقه زندگی می کنند.

وی ادامه داد: در ورودی شهرک ارم چندین مغازه توسط شهرداری تملک نشده که باعث ایجاد ترافیک شدید می شود.

محمدزاده به مشکلات مربیان شهرداری نیز اشاره کرد و گفت: باید به درخواست بحق این مربیان رسیدگی شود.

وی ادامه داد: موضوع بعدی خروج درختان از شهر است که باعث می شود چندین سال تبدیل به کویر شود و باید مسئولین جلوی این کارها را بگیرند. 

محمدزاده در ‌پایان در خصوص مجسمه استاد شهریار نیز اظهار کرد: باید بیانیه ای داده شود تا این مجسمه جمع آوری شود. 

بابایی اقدم  نیز در این خصوص گفت: مجسمه‌ی توهین آمیزی از استاد شهریار در برج میلاد تهران نصب کردند که باید این مساله را محکوم کنیم تا مجسمه را جمع آوری کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا