استاندار: چهار شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند
استاندار: چهار شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی و زرد هستند که نشان‌دهنده مدیریت خوب روند ابتلا به کرونا در استان است. محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: وضعیت استان از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا خوشبختانه با شیب ملایم رو به کاهش است […]

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه چهار شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند، گفت: سایر شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی و زرد هستند که نشان‌دهنده مدیریت خوب روند ابتلا به کرونا در استان است.

محمدرضا پورمحمدی اظهار کرد: وضعیت استان از نظر میزان ابتلا به بیماری کرونا خوشبختانه با شیب ملایم رو به کاهش است بطوری که تعداد فوتی ها و بستری های بیمارستانی نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به محدودیت هایی که برای گروه های شغلی اعمال شده بود، اظهار کرد: با توجه به کاهش روند ابتلا در استان گروه های شغلی یک و  ۲ اجازه فعالیت یافتند.

پورمحمدی گفت: اگر ملاحظات و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان ادامه یابد در روزهای آتی شیب کاهش ابتلا سرعت خواهد گرفت.

وی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت در ایام عید فطر بین استان ها و شهرها با وضعیت قرمز محدود و ممنوع خواهد شد که جزییات آن توسط سخنگوی ستاد اعلام خواهد شد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگرانی جدی در استان وجود ندارد، گفت: توصیه می کنیم مردم شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با وجود مشکلات اقتصادی اصناف و کسبه همراهی خوبی با اعمال محدودیت ها داشتند، افزود: به دلیل ایجاد مشکلات مختلف به این قشر تلاش کردیم محدودیت ها را زودتر از سایر استان ها کاهش دهیم تا اصناف بتوانند به کار خود ادامه دهند.

پورمحمدی اضافه کرد: اگر روند کاهشی ابتلا به کرونا ادامه یابد محدودیت ها برداشته می شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان نسبت به هفته قبل کاهش داشته و به یک هزار و ۴۹۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۱۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.  

هم‌اکنون ۴۶ شهر کشور در وضع قرمز، ۲۶۳ شهر نارنجی و ۱۳۹ شهر در وضع زرد کرونایی قرار دارند و روند بیماری رو به کاهش است.

  • منبع خبر : ایرنا