استاندار آذربایجان‌شرقی: ستاد استانی مقابله با کرونا اصراری برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس ندارد
استاندار آذربایجان‌شرقی: ستاد استانی مقابله با کرونا اصراری برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس ندارد

استاندار آذربایجان‌شرقی ضمن درخواست از مدیرکل آموزش و پرورش استان و همکارانش برای نظارت و دقت بیشتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس گفت: ستاد استانی مقابله با کرونا اصراری بر حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس ندارد.

به گزارش نهال امید، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی با اشاره به وجود برنامه «شاد» برای آموزش دانش آموزان در فضای مجازی افزود: این امر به ویژه در شهرهایی که وضعیت شان از نظر آمار مبتلایان به کرونا نارنجی یا قرمز است، باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. 

وی با اشاره به اینکه گلایه ما از نظر شیوع کرونا در روزهای گذشته بیشتر مربوط به فضاهای عمومی از قبیل تفرجگاه ها و بوستان ها بوده است، از شهردار تبریز و معاون هماهنگی امور عمرانی خود خواست که برای مدیریت هر چه بهتر کرونا، بر فضاهای عمومی نیز  کنترل های الزام آوری اعمال شود. 

وی با تاکید بر اینکه تضمین سلامت مردم اولویت نخست ماست، گفت: در عین حال باید تدابیری اتخاذ کنیم که اقتصاد و کسب و کار مردم به ویژه در شرایطی که دشمن با اعمال تحریم های نامشروع به دنبال افزایش فشارهاست، تعطیل نشود و فعالیت ها در این حوزه با قوت ادامه یابد. 

استاندار آذربایجان شرقی افزود: ما در ابتدای شیوع کرونا با چالش های جدی تر در حوزه کسب و کار مواجه بودیم، اما خوشبختانه در سایه تجربه زیسته در این مدت نشان دادیم که مرد عمل هستیم و اکنون در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده مازاد بر نیاز داریم و دنبال مشتری برای فروش هستیم. 

وی تاکید کرد: افراد جامعه و تولیدکنندگان ما در این مدت تعامل و همکاری خوبی برای گذر از چالش کرونا داشتند و این روند پس از این نیز با جدیت بیشتر ادامه خواهد یافت. 

وی با اشاره به گذر آذربایجان شرقی از پیک کرونا و افزایش حساسیت مردم به خطر این بیماری گفت: خوشبختانه اکنون ۸۰ درصد مردم پروتکل ها بهداشتی را رعایت می کنند.

پورمحمدی ادامه داد: باید توجه کنیم که این بیماری هنوز تمام نشده و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما، رعایت دستورالعمل های بهداشتی به عنوان تنها راه پیشگیری از ابتلا به کرونا اهمیت مضاعف می یابد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سرماخوردگی و آنفلوانزا، زمینه انتشار ویروس کرونا را افزایش می دهند، اگر در رعایت دستور العمل های بهداشتی کوتاهی کنیم، ممکن است در کل کشور پیک دشواری را تجربه کنیم.

وی ادامه داد: اگر خودمان را با کشورهای پیشرفته دنیا در کنترل کرونا مقایسه کنیم، متوجه می شویم که کشور ما عملکرد خوب و موفقی داشته است؛ ما در این مدت موفق شده ایم هم بیماری را خوب مدیریت کنیم و هم از نظر تامین معیشت مردم در کنار تضمین سلامت آنها کارهای ارزشمندی انجام دهیم. 

استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: هر چند ما در این مدت در سایه رعایت دستورالعمل های بهداشتی با کرونا کنار آمده ایم، اما بازهم باید تلاش کنیم با غیرحضوری کردن برخی فعالیت ها در مسیر کنترل هر چه بیشتری این بیماری گام برداریم. 

وی با بیان اینکه موفقیت در مدیریت کرونا در ۶ ماه گذشته نتیجه تلاش و هم افزایی همه بوده است، گفت: با این وجود کادر بهداشت و درمان که در این مدت سلامتی خود را برای تضمین سلامتی همگانی به خطر انداخته اند، شایسته تقدیر ویژه هستند. 

وی یادآوری کرد: تجربه و آمار و ارقام نشان می دهد کسانی که بیماری زمینه ای دارند، بیشتر با خطر ابتلا به این بیماری و فوت ناشی از آن مواجهند و باید دستورالعمل های بهداشتی را بیشتر مراعات کنند. 

پورمحمدی افزود: تجربه نشان می دهد که ماندن در خانه یا حضور در بیرون از خانه تفاوتی در ابتلا به بیماری کرونا ندارد، بلکه اصل اساسیدر این زمینه، رعایت دستورالعمل های بهداشتی در قالب استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است.

  • منبع خبر : ایرنا