ارسال اقلام ضروری از آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله زده آذربایجان‌غربی
ارسال اقلام ضروری از آذربایجان‌شرقی به مناطق زلزله زده آذربایجان‌غربی

سرپرست هلال احمر استان آذربایجان شرقی از ارسال اقلام ضروری برای زلزله زدگان آذربایجان غربی خبر داد و گفت: ۵۵۰ دستگاه چادر، ۱۸۲۰ تخته پتو، ۱۶۴۷ شعله والور و ۱۲۰۰بسته غذایی ۷۲ ساعته توسط امدادگران این جمعیت در اختیار زلزله زدگان روستاهای بخش قطور از توابع شهرستان خوی آذربایجان غربی قرار گرفت.

به گزارش نهال امید، هادی موسوی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۶۵ امدادگر، نجاتگر و راننده جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در قالب ۱۰ تیم امدادی و پشتیبانی با ۱۲ دستگاه خودروی امدادی از شهرهای تسوج، شبستر، مرند، جلفا، تبریز و معاونت امداد به مناطق زلزله زده بخش قطور خوی اعزام شدند.

وی ادامه داد: علاوه بر تیم های امدادی، ۶ کامیون بنز ۱۰ تن و تریلر حاوی چادر و پتو و والور و بسته های غذایی از انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر استان بارگیری و به مناطق زلزله زده ارسال شد.

موسوی اضافه کرد: تیم های امدادی جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در طول ۳ روز گذشته اقدام به امدادرسانی به ۱۲ روستای زلزله زده شامل راویان، چالیان، زری، السرمه، حبش علیا، حبش سفلی، کلت علیا، کلت سفلی، نجیب آباد، ترس آباد، یوسف آباد و گیوران از مناطق زلزله زده آذربایجان غربی کرده و ۵۵۰ دستگاه چادر، ۱۸۲۰ تخته پتو، ۱۶۴۷ شعله والور و ۱۲۰۰بسته غذایی ۷۲ ساعته در میان اهالی روستاهای یاد شده توزیع کردند.

روز یکشنبه – چهارم اسفندماه – ابتدا منطقه «قطور» و سپس «زرآباد» خوی با زمین‌لرزه به نسبت شدیدی لرزید که این موضوع در مجموع موجب مصدومیت حدود ۱۰۴ نفر، بستری شدن ۱۰ نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان‌غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت ۹:۲۲ دقیقه راهی منطقه «قطور» شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه زلزله به نسبت شدید دیگری به بزرگی ۵.۹ ریشتر «زرآباد» را لرزاند و خسارت‌های زلزله اول را ۲ چندان کرد؛ تا جایی که شبکه برق و مخابرات برای چند ساعت قطع شد اما در یک اقدام جهادی و پس از چند ساعت، زیرساخت‌ها دوباره در بامداد دوشنبه وصل شد.زلزله دوم در «زرآباد» تنها چند مصدوم جزئی داشت. امدادگران، مسوولان و حتی نیروهای سپاهی و مرزبانی که از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله اول در منطقه حضور داشتند، از روز دوشنبه به بعد به صورت جهادی کمبودها را یکی پس از دیگری رفع کردند.

ایرنا