ارائه‌ی روایت درست با پشتوانه منطقی در فضای مجازی، جنگ شناختی دشمن را خنثی می‌کند
ارائه‌ی روایت درست با پشتوانه منطقی در فضای مجازی، جنگ شناختی دشمن را خنثی می‌کند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که امروز در غائله قره باغ و منطقه قفقاز بیش از آنکه جنگ سخت و جنگ توپ و تانک ها اثرگذار باشد، جنگ نرم و جنگ روایت‌ها فضا را مهیای اتفاقات دیگر می کند، گفت: باید روایت درست را با پشتوانه منطقی در فضای مجازی و رسانه […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که امروز در غائله قره باغ و منطقه قفقاز بیش از آنکه جنگ سخت و جنگ توپ و تانک ها اثرگذار باشد، جنگ نرم و جنگ روایت‌ها فضا را مهیای اتفاقات دیگر می کند، گفت: باید روایت درست را با پشتوانه منطقی در فضای مجازی و رسانه ای ارائه داد تا بتوان جنگ شناختی دشمن را خنثی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم روز چهارشنبه، در گردهمایی اعضای فعال فضای مجازی استان در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) بر تقویت وحدت را در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: افسران جنگ نرم و خصوصا فعالان فضای مجازی باید برای راه اندازی پویش‌های وحدت و انتقال وحدت در فضای مجازی برای مخاطبان و جامعه باید همگان تلاش مضاعف کنند و باید توجه کنیم که هر کس برای ایجاد اختلاف و دو دستگی در کشور گام بردارد گناه بزرگی انجام داده است.

وی بر ضرورت تقویت وحدت و یکپارچگی در جامعه توسط مدیران و افسران فضای مجازی تاکید کرد و گفت: امروز در قفقاز با تحریف تاریخ می خواهند اقدامات خود را موجه جلوه دهند اما نیروهای انقلاب در فضای مجازی باید کنشگرانه وارد میدان شده و صحنه را تغییر دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: با توجه به صحنه آرایی شکل گرفته، توجه به جنگ شناختی و جنگ نرم در مقابله با دشمنان اولویت اصلی است و باید ابزارهای دشمن در عرصه نرم را شناخت و با آن مقابله کرد.

وی افزود: اصلی ترین ابزار جنگ نرم و عملیات روانی، رسانه و فضای مجازی است، امروز نقش رسانه ها در شبکه های اجتماعی اثرگذاری ویژه ای پیدا کرده و نقش کلیدی ایفا می کنند و باید توجه ویژه ای به آن شود.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان این‌که فضای مجازی باید سالم باشد و هیچ حب و بغض شخصی در آن نباشد، گفت: با رعایت انصاف و اخلاق در درج خبر و رویداد باعث از بین رفتن حق مظلوم یا آبروی افراد یا کسی نباشد و بیشتر در رسیدن به آرامش و امنیت در جامعه باشد.

وی زبان امروز جوانان را فضای مجازی برشمرد و افزود: باید فضای مجازی و محتوای آن در قالب زبان این نسل باشد و در این راه وظیفه افسران جنگ نرم و فضای مجازی بسیار مشکل می باشد و باید سخت تلاش کنند و در این راست جنگ شناختی، شناخت عملیات روانی و عملیات در رسانه های تعاملی، فن بیان، شیوه تدریس، آشنایی با محتویات عکس نوشت و غیره از جمله مواردی است که جزو مطالبات مقام معظم رهبری برای بیان اهداف و آرمان های نظام در فضای مجازی به نسل امروزی است.

وی گفت: امروز برای انتقال اخبار و رویدادها و در راس آنها آرمان های نظام و انقلاب استفاده از فضای مجازی به نسل جوان در این فضا باید در راه مستقیم گام بردارند و در این راستا این وظیفه مسئولان فضای مجازی است که باید با عناوین و محتویات به روز و جوان پسند این محتواها را انتقال دهند.

وی افزود. در فضای مجازی اهتمام به یافتن مخاطب واقعی در فضای مجازی، تقویت مبلغان دینی و اسلامی، تولید و ترویج بازی های ایرانی تقویت و توسعه مراکز دانش بنیان فناوری اطلاعات در دانشگاه می تواند به موفقیت های چشمگیری در جذب مخاطبان واقعی و انقلابی بازی کند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در تقویت و آموزش در فضای مجازی توسط افسران جنگ نرم را راه اندازی شبکه ملی اطلاعات دانست و گفت: این امر در درجه اول و بسیار مهم است چرا که با این روش با تامین نیروهای انسانی و کسب و کار باعث ایجاد اشتغال در جامعه نیز فراهم خواهد شد، موضوع بعدی تقویت، قدرتمند سازی و اقتدار در فضای مجازی است که باور و اجرای اقتصاد مجازی، داده، تحقیق و توسعه، تسهیل دانش بنیان، توسعه زیرساخت های فضای مجازی از زیرمجموعه های این موضوع هستند و سومین مورد مدیریت صحیح، استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان در فضای مجازی،است.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین از دیگر موارد در این خصوص را حضور جریان ساز و تاثیرگذار مثبت در فضای مجازی، تشکیل جبهه ضد آمریکایی و دشمن شناسی در فضای مجازی، تشکیل هیئت اندیشه ورز در فضای مجازی، تبلیغ و ترویج قرآن و اهل بیت در فضای مجازی، مبارزه با نفاق و دودستگی، آسیب شناسی اجتماعی برای کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، تولید محتوا برای امید آفرینی در فضای مجازی، مقابله با صف آرایی دشمن در فضای مجازی، تعیین امنیت برای فضای مجازی، رصد و همفکری در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، حضور فعال نه منفعل مقابل دشمنان عنوان کرد.

وی با بیان این که حضور بسیج و گردان‌های سایبری و نیروهای انقلاب در فضای مجازی نباید منفعل باشد بلکه حضور فعال و کنشگرانه لازمه فعالیت در این فضا است، گفت: برای مثال در ماجرای اربعین، دشمن دنبال بایکوت و محاصره رسانه ای این حرکت عظیم و پیاده روی اربعین بود اما حضور به هنگام جریان انقلاب و بالا آوردن هشتگ “حب_الحسین_یجمعنا” و ترند جهانی کرد و این حصار و عملیات روانی را شکست و توجهات جهانی را به سمت پیاده روی اربعین و ماجرای عاشورا جلب کرد. این یعنی یک حرکت هوشمندانه، به هنگام و تشکیلاتی جریان ساز است.

وی ادامه داد: همچنین کلید واژه و هشتگ “غیرتلی تبریز” در ماجرای ائل گلی که جریان انقلاب بالا آورد و ترند کشوری کرد و هوشمندانه غیرت مردم تبریز نسبت به نوامیس را به رخ کشید یا هشتگ “بو_مملکتین_سرور_و_سالاری_رضادی” که نشان دهنده ارادت آذربایجانی ها به اهل بیت بود و چندین نمونه دیگر توانست اثرگذار باشد و نمونه های منطقه ای و استانی حضور اثر گذار در فضای مجازی است‌.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا