ادامه طرح تامین آب مخزن جنوب غرب تبریز معطل اعتبار است
ادامه طرح تامین آب مخزن جنوب غرب تبریز معطل اعتبار است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: تخصیص نیافتن اعتبار، ادامه طرح تامین آب مخزن جنوب غرب تبریز را معطل نگه داشته است.

علیرضا ایمانلو روز دوشنبه با اشاره به ساخت مخزن ذخیره آب جنوب غرب کلانشهر تبریز، اظهار کرد: عملیات ساخت این مخزن به پایان رسیده، ولی به علت تخصیص نیافتن اعتبار و مشکلات تملک اراضی واقع در مسیر، اجرای خط ۶۰۰ میلیمتری مربوط به آن کند شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه کلانشهر تبریز و شهرک های اقماری شامل سردرود، خواجه، باسمج، خسروشاه در پیک مصرف با کمبود آب مواجه می باشند، بنابراین توسط شرکت آب منطقه ای، لازم است نسبت به اتمام مخزن ۱۰۰ هزار متر مکعبی جنوب غرب تبریز تا پایان سال ۹۹ اقدام شود تا در مدار بهره برداری قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصو ص تکمیل رینگ جنوبی کلانشهر تبریز نیز گفت: عملیات اجرایی تکمیل رینگ جنوبی شهر تبریز ۱۵ کیلومتر اجرا شده و ۱۱ کیلومتر باقی مانده است که مشکل تملک دارد و در صدد رفع مشکلات موجود هستیم.

ایمانلو همچنین افزود: از این طرح ۱۰ کیلومتر از اجرای لوله گذاری مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی اندیشه تا مخزن تعادل با سایز ۱۶۰۰ میلیمتری به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: خط انتقال از مخزن SE۵ به سمت شهرک های مرزداران و مصلی نیز با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال اجراست که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ادامه خط مذکور تا پایان سال تکمیل می شود.

ایمانلو در خصوص پیمایش انشعابات غیر مجاز در کلانشهر تبریز نیز گفت: متاسفانه انشعابات غیر مجاز در کلانشهر تبریز همانند سایر شهرها به علت ساخت و سازهای غیرمجاز رایج بوده و این شرکت بطور مستمر نسبت به پیمایش و شناسایی سالانه حدود ۱۰۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز اقدام کرده که پس از اخذ هزینه های مربوطه بیشتر به انشعابات مجاز تبدیل می شوند.

وی همچنین در خصوص حفاری تعداد چهار حلقه چاه در کلانشهر تبریز گفت: شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی اقدام به حفر تعداد ۴ حلقه چاه با همکاری شرکت آب منطقه ای کرده است که تعداد ۲ حلقه از چاه ها بصورت آزمایشی پمپاژ شده و در مرحله نیرورسانی و تجهیز می باشند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در خصوص بازسازی و نشت یابی مخازن موجود نیز گفت: این شرکت تعداد هشت باب مخزن با مجموع ظرفیت حدود ۶۰ هزار متر مکعب شامل مخازن اندیشه، سرخاب، خلجان، اسفهلان، ارتش و چشمه دوم اندیشه را نشت یابی کرده است.

به گزارش نهال امید به طور متوسط میزان تولید آب در تبریز ۴۴۵۰ لیتر در ثانیه و در آذربایجان شرقی نیز ۷۶۷۰ لیتر در ثانیه است که این میزان در زمان اوج مصرف ۴۷۵۰ لیتر در ثانیه در تبریز و ۹۰۰۰ لیتر در ثانیه در استان افزایش می یابد.

  • منبع خبر : ایرنا