اختصاص ۶۷ میلیارد ریال اعتبار برای کنترل آسیب‌های اجتماعی
اختصاص ۶۷ میلیارد ریال اعتبار برای کنترل آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از اختصاص ۶۷ میلیارد ریال اعتبار برای کنترل آسیب‌های اجتماعی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بدر شکوهی ظهر امروز در جلسه هماهنگی با دستگاه‌های استانی طرف تفاهم‌نامه با وزارت کشور در حوزه کنترل آسیب‌های اجتماعی، افزود: دستگاه‌های مسئول مستندسازی اقدامات را نیز در دستور کار قرار دهند تا مراجع بالادستی امکان ارزیابی برنامه‌ها و میزان تأثیرگذاری آنها را داشته باشند.

وی تصویب اعتبار ویژه برای رفع آسیب‌های اجتماعی از سوی شورای اجتماعی کشور را ظرفیت مناسبی برای دستگاه‌های مسئول در این زمینه برشمرد و گفت: دستگاه‌هایی که مشمول این اعتبار هستند برای جذب آن و اجرای زمان‌بندی‌شده برنامه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اعتبار ابلاغی از سوی وزارت کشور صد درصد تخصیص خواهد یافت، افزود: از اعتبارات هزینه‌ای سال ۹۸، مبلغ ۴۸ میلیارد ریال و از اعتبارات تملک دارایی‌ها نیز مبلغ ۱۹ میلیارد ریال به ۱۵ دستگاه اجرایی استان تخصیص یافته و در مجموع ۶۷ میلیارد ریال به مجموع اعتبارات حوزه فرهنگی و اجتماعی استان اضافه شده است.

شکوهی با بیان اینکه این اعتبارات بخشی از منابع حوزه اجتماعی و فرهنگی دستگاه‌ها در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی است، گفت: شورای اجتماعی کشور تأکید دارد که این اعتبارات با اولویت مناطق و محلات حاشیه‌نشین شهرستان‌هایی که دفاتر تسهیل گری در آنها مستقر است هزینه شود که این امر نشانگر اهمیتی است که مناطق حاشیه نشین در سیاست گذاری‌های کلان کشور پیدا کرده‌اند.

وی، از غلبه نگاه فنی و کالبدی در حوزه مدیریت مسائل اجتماعی و فرهنگی در گذشته انتقاد کرد و گفت: هرچند زیرساخت‌های عمرانی در این حوزه باید تقویت شوند اما جهت رسیدن به توسعه متوازن باید به نیازهای فرهنگی و اجتماعی نیز توجه شود.

شکوهی همچنین بر همراهی رسانه‌ها در مواجهه منطقی با آسیب‌های اجتماعی به عنوان دیده بان جامعه تأکید کرد و از دستگاه‌های متولی خواست مشکلات و چالش‌های حوزه اجتماعی و فرهنگی را به ترتیب اولویت به مدیریت استان اعلام کنند.